- tor 12 jan 2012, 10:22
Varför skall han stämma, han får ju ut full ersättning. Först om verkstaden nekar kan man ta till det.
Provocative skrev:
Vad gäller bonusen så får du ta det med Volvia. Jag är inte kund där längre pga deras idioti.
Sedan vad gäller försäkringen så är det verkstadens försäkring som ska ta smällen. Olyckan skedde inte på allmän väg utan i en verkstadslokal. De är ansvariga o BÖR ha försäkringar. Det har alla företag. Både på sina anställda och på kapital. En bil de tar emot är kapital.
Du skall alltid gå via ditt försäkringsbolag, de är de enda du behöver ha kontakt med. Det enda du eventuellt behöver "ligga ute med", om verkstaden inte hinner reglera, är självrisken. Sedan tar ditt försäkringsbolag upp det med verkstadens försäkringsbolag, eller om de ingen har, med verkstaden direkt. Annars får du vänta till denna procedur är avklarad, det kan ta tid och du får vänta med att lämna in din bil. Sedan det du benämner "idioti", vet jag inte om jag håller med dig om. Det har funnits alla år att de som orsakar en skada kan drabbas av bonusförlust.
Senast redigerad av 1 SvenB, redigerad totalt 0 gånger.
//Sven
Volvo V 40CC D3 Momentum BE PRO Flamenco Red Metallic, Lindholmen Charcoal MY -14
f.d Volvo V50 D2 Classic -12, Volvo V50 1,8F-10, Renault Megane-06, Volvo V 70-03, Volvo V 70-99, samt 51 andra bilar varav 21 Volvo