Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av umekille
#604894
Bild
Slangvärmare Motorvärmare 2000Watt inbyggd Cirkulationspump






Vanligtvis är kallstart en tid lika med en 200-300 km i motorslitage och ökar 20% bränsleförbrukning.
Denna motorvärmare är en enkel plug-in uppvärmningsanordning. effektivt förhindra motorns kallstart på vintern.

Skiljer sig från den vanliga icke-pump värmare pluggvärmare som ej cirkulerar vattnet
Denna värmare har en intern cirkulationspump. Därför förvärmaren kan kopplas in till bilens värmeslang helt enkelt.
Och den tvingar kylvätskan att cirkulera genom kupeelementet och motorn.
Den cirkulerande kylvätskan värmer upp motorn. Således har denna förvärmare mer kraftfull effekt
Den värmer upp hela motorn snabbare och motorn når en högre temperatur också. Starta en väl uppvärmd motor leder till mindre slitage och förbrukar mindre bränsle,
vilket ger färre skadliga avgaser.

Inbyggd Cirkulationspump
2000Watt värmeeffekt
Inbyggd Termostat
230Volt



16mm anlslutning.
sök på slangvärmare på tradera.
http://www.tradera.com/slangvarmare-mot ... _145877750
köp loss pris 1495:-
(finns ett gäng sådana på tradera)
#604906
Jo, när det finns en pump är det ju alltid värdefullt.
Det finns fler varianter att välja på. Här finns en: http://www.123ignition.se/produkter.php Pris osv får du utreda själv eftersom det säkert finns fler än dom här två.

Ett tillägg och lite överkurs: Om man har en "gammaldags" slang- eller blockvärmare men vill ha liknande funktion så finns det cirkulationspumpar som "den händige" förmodligen lätt kan montera på ett lämpligt ställe. Den här, CM10: http://www.johnson-pump.com/JPMarine/pr ... index.html sitter som original på Volvo Flygmotors erkänt högkvalitativa bränsledrivna värmare 091B och D.
I den mån den säljs av Volvo som reservdel, så är den svindyr. Man får den för nästan halva priset hos fritidsbåttillbehörshandlarna.
Det finns även andra händiga män som grubblar lite på automatiken med installationen i Volvo där kupefläkten snurrar under uppvärmningen, men när dom har installerat en sådan typ av värmare med pump som du frågar efter.
#604963
Sen kan man ju tänka på att OM den är 2000w kan du inte ha nån kupevärmare samtidigt på en 10A säkring. (och 2000w låter mycket på en så liten värmare).

Men typen, alltså motorvärmare med cirkulation är ju bra, en slangvärmare utan är rätt så dålig.

Och jag skulle då inte köpa den, kan dom som annonserar inte ens kosta på sig att iaf översätta till riktig svenska istället för nåt translateprogram, då får det vara.
Användarvisningsbild
av isak
#605015
kan säkert fungera bra. behöver ju inte vara inkopplad någon längre tid med den effekten.
har du 16A så klarar den en kupekamin samtidigt.
annars har defa en 450W som går bra att koppla in vid oljekylaren, om ja inte minns fel har den 16mm anslutning och liten lättplacerad. var den enda slangv- som gick att få dit på NISSAN KUBISTAR.
Isak
#607993
Alltid lika förundrad över att antalet nyregistrerade användare i trådar som denna när någon frågar om en produkt som "ingen" sett förut, då träder alltid någon fram och skriver sitt första inlägg i forumet och intygar vilken toppenprodukt det är! :wink: 8) :lol:
#608216
Amarace skrev:Sen kan man ju tänka på att OM den är 2000w kan du inte ha nån kupevärmare samtidigt på en 10A säkring. (och 2000w låter mycket på en så liten värmare).
Om man kan koppla in så att ordinarie kupéfläkt går samtidigt är det ju inte något problem med att få kupén uppvärmd.
#608555
Mabuse skrev:
Amarace skrev:Sen kan man ju tänka på att OM den är 2000w kan du inte ha nån kupevärmare samtidigt på en 10A säkring. (och 2000w låter mycket på en så liten värmare).
Om man kan koppla in så att ordinarie kupéfläkt går samtidigt är det ju inte något problem med att få kupén uppvärmd.
Och få slut på ström i batteriet också samt sämre verkan än en kupevärmare som blir varm snabbare.
Nä, nog är det bättre med en vanlig blockvärmare eller slangvärmare och en kupevärmare isåfall tycker jag.

Det är så det ska fungera och anledning[…]

Kan inte låsa upp dragkroken

S40 2009 Låset till dragkroken kärvar. […]

Kullagret där rattaxeln går in i styr[…]

Är väl ingen adaptiv farthållare[…]