NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Tallkrogen
Japp det var så jag tänkte, den jag nu är sugen på har dock två minimala bucklor på ena sidan(dörröppningsskador) inga hål i lacken. Hur mycket skall jag pruta för bucklorna ?
Användarvisningsbild
av SvenB
Pruta så mycket det går. När säljaren inte går längre ner får du avgöra om du vill köpa bilen. Det är bara du som kan avgöra hur "störd" du är av skadorna.
av Lövet
Det kostar cirka 1000kr per karossdel att massera ut dem via http://www.automiracle.se
av MattiasD
berrabus skrev:Enligt honom skulle han aldrig välja en flexifuel igen nu när han har 1.6D o jämföra med och då är inte dieseln direkt snabb.
Väldigt märklig synpunkt då även flexifuel-motorerna utvecklas. Nu är det T4F som gäller och det är en riktig pärla. Snål, kraftfull, ekonomisk och bra för miljön. Alltså vida överlägsen på alla punkter jämfört med 1.6D DRIVe.
av Lövet
Jag vet att du är etanolfantast men hur blev 2.0F kraftfullare än 1.6D? 190nm vid 4500 varv mot 240nm vid 1750 varv. Snål är den inte heller så jag vet inte var "överlägsen" kommer ifrån. Snabbare vid acceleration vid maxvarv samt att den för vissa förare kan vara mer ekonomisk baserat på lägre skatt gör den väl knappast "överlägsen".
av MattiasD
Jag menar T4F. Och jag vet. T4F finns inte i S40/V50. Det jag reagerade på att klumpa ihop alla bränsleflexibla motorer "aldrig välja en flexifuel igen". Det är skillnad på motorerna men det kanske egentligen skulle stå "aldrig välja en 2.0F igen".
av Lövet
T4F är en långt trevligare motor på alla sätt än 2.0F så valet mellan 1.6D och T4F är inte så enkelt alla gånger.
Användarvisningsbild
av SvenB
MattiasD skrev: Det är skillnad på motorerna men det kanske egentligen skulle stå "aldrig välja en 2.0F igen".
Och det troligaste kanske är att berrabus kompis inte ens hade en 2,0F utan 1,8F.
Användarvisningsbild
av lasermetallic
Vill bara slänga in detta. Hur värnande om miljö är du?
Jag har för närvarande en S40N T5 (MY04) hade innan en V50 T5 (MY05), jag är helnöjd med förbrukningen. Har kört båda på under 0,6/milen (~80km/h på 6an), och T5orna är ju inte direkt trötta när du vill ha lite drag :)
av berrabus
KKR skrev:Och det troligaste kanske är att berrabus kompis inte ens hade en 2,0F utan 1,8F.
Precis, så är det. Han hade en S40 1.8F och jag kan bara framföra vad han sa.

Om det nu är viktigt så ja, det är helt fel att säga "aldrig en flexifuel igen". Vi vet ju inte vad som som finns om 5år tex.
Precis som folk kanske sa för 20 år sedan, "aldrig en diesel" och se var vi är idag.
240 b230f lh 2.4 impulsgivarsignal

Kan tillägga att efter jag bytt tändspol[…]

Anliggande frambroms 740

Hej! Upplever att frambromsen känns lite anli[…]

installera dragkrok

Säkringen är en 40 A. J.case kallas type[…]

Nolla motor V70 D3

Jag brukar bara nolla efter original markeringarna[…]