- fre 06 jan 2012, 11:31
#604486
Sedan kan man alltid diskutera EU körcykel, räkna på snittutsläpp och att ensidigt fokusera på CO2. Alla sakerna kan lura oss på villospår om det är miljönytta vi vill uppnå.
KKR skrev:Det beror på hur mycket folk vill betala för större motorer och det beror på Volvos totala motormix. Eftersom från 2012 måste en biltillverkares genomsnittliga utsläpp på alla sålda bilar ligga på 130 g/km. Allt däröver ger böter. Hamnar Volvo på <130 g då är det inget problem. Men hamnar Volvo över 130 g, hur tänker då Volvo ta ut för böterna? För dessa böter drabbar ju kunden i slutändan och det rimliga vore att Volvo belastade de största motorerna med böteslappen från EU. Alltså blir de större motorerna dyrare och kunderna blir kanske mer ovilliga att betala.andreas_lofgren skrev:Farväl motorljud. Välkommen brum och vibrationer :(Håller helt med dig. Har avverkat åtskilliga mil i "femmorna", det är stor skillnad mot fyran jag har nu. Blir det någon sexa kvar, eller bara fyror?
Sedan kan man alltid diskutera EU körcykel, räkna på snittutsläpp och att ensidigt fokusera på CO2. Alla sakerna kan lura oss på villospår om det är miljönytta vi vill uppnå.
Senast redigerad av 3 MattiasD, redigerad totalt 0 gång.
Volvo V70 T4F Summum Automat MY14