- ons 04 jan 2012, 23:00
Jeg benytter lasteromsgitteret og lasteromsveggen fra Volvo. Tenkte lenge på bur, men det ble for trangt sammen med barnevogna. Prøvde og fant ut at Herkules´bur med bredde 54,5 cm ikke kunne kombineres med barnevogna CityCross fra Emmaljunga. Det kan være at det går med Variocage bur med bredde 53,0 cm, men det har jeg ikke prøvd. Kjøpte derfor gitteret og lasteromsveggen som ca blir samme pris som et bur. Begge delene er enkle å montere og demontere. Lasteromsveggen tåler ikke mye belastning fra siden før den flytter på seg. I bakkant festes den kun med en skruløsning som spenner den fast mellom golv og tak. I utgangspunktet skal lasteromsveggen plasseres i midten av lasterommet +/- noen cm til hver side. Dersom en fester den helt til siden går barnevogna akkurat inn på siden. Jeg fant imidlertid en løsning som gjorde at jeg deler lasterrommet ca 40/60 % der hunden sitter i den minste delen. Se bilde under. Da blir det bedre marginer for barnevogna og annen bagasje og jeg har enkel mulighet til å ta med lang last og legge ned ryggen til midtsetet.