Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av matzen10
Har haft samma problem med gnekande stol.. Lämnade den åter till Hans Persson bil och de smörjde upp den. Därefter har det varit tyst de senaste 11 månaderna!

M V H
--> Matz
Användarvisningsbild
av Rillee
Nu har stolen börjat tramsa sig igen, blir 3 gången som de ska försöka fixa det :( hoppas de får tyst på den nu, känns inte så premium just nu när det gnekar så fort man svänger lite
av Hemgårn
Rillee skrev:Nu har stolen börjat tramsa sig igen, blir 3 gången som de ska försöka fixa det :( hoppas de får tyst på den nu, känns inte så premium just nu när det gnekar så fort man svänger lite
nepp, det är ju inte så kul med oönskade sound effects! Hoppas det löser sig.
av frasse72
Efter 50 mil började mina stolar gnissla...

Mvh Lars
av NCR
Min förarstol gnisslar inte utan det är mer, vid sväng åt något håll låter det typ "knock" i stolen, lite bara, men det låter vilket det inte gjorde från början.

Jag har provat att ändra inställningen, höjden, vinkeln, framänden på sitsen osv men "knock:andet" är kvar. Struntar snart i detta då jag inte orkar hålla på att ringa en person som bara blir mer och mer trött på mig och som ändå inte kan laga/åtgärda det jag klagar på.
Användarvisningsbild
av Bosa
Har inte heller gnissel i förarstolen utan mer ett knakande ljud när man svänger.
av frasse72
Precis, "knockandet" känner jag igen i kombination med ett ständigt gnisslande.
av CANBus
ni väger förmycket killar! :lol:
av frasse72
ni väger förmycket killar!
Hmm. Säg det till min fru... :shock:
av V Olovsson
Hm, hittade den här tråden, är felet med "själv-tänkande" färddator avhjälpt? Jag har exakt samma fel på min -05, trodde det var mitt fel först men så testade jag att inte röra spaken alls. Det behövs i och för sig inte så många tester för den ändrar sig efter 30 sek... suck....

Vad är det för värmare inkopplad, […]

Vår belysning har kommit tillbaka efter den […]

Nej jag har bockat i fartkameravarning. Hål[…]

Motorskölj 4 gånger, nytt filter, ny Bi[…]