Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av RFL
Hade liknande funderingar som dig. Åker 320d Touring LCI och kikade efter något lite större. Provkörde bland annat X3:an, den har på pappret större bagage än XC60:n, men i praktiken så kändes det mindre (det är högt, men varken brett eller djupt). BMW's 2 liters diesel + automat är en riktigt pärla. Nu blev det en XC60 istället och anledningen var bättre utrymmen , likvärdig komfort men mer utrustning än X3:an. Får en D3 AWD AUT Summum för samma pengar som en basutrustad X3:a med 2 liters dieseln. XC70:n var också på listan, men det är en helt annan bil än X3:an eller XC60:n.
av mojja
Om pengar inte spelar någon roll och hjärtat får välja BMW alla dagar i veckan då med en 6 cylindrig spis.

Om förnuftet och plånboken får bestämma så blir det en volvo med minst en 5 cylindrig spis och allra helst en 6 cylindrig turbo matad maskin:)
av Malmstroem
RFL skrev:Hade liknande funderingar som dig. Åker 320d Touring LCI och kikade efter något lite större. Provkörde bland annat X3:an, den har på pappret större bagage än XC60:n, men i praktiken så kändes det mindre (det är högt, men varken brett eller djupt). BMW's 2 liters diesel + automat är en riktigt pärla. Nu blev det en XC60 istället och anledningen var bättre utrymmen , likvärdig komfort men mer utrustning än X3:an. Får en D3 AWD AUT Summum för samma pengar som en basutrustad X3:a med 2 liters dieseln. XC70:n var också på listan, men det är en helt annan bil än X3:an eller XC60:n.
Jag valde också mellan dessa tre. Så länge du inte lägger på alldeles för mycket utrustning på BMW:n så är kostnaden synnerligen lika. XC70 blev mitt val -- mest p.g.a. ett stort och lättlastat bagage.

Bagaget i X3 må ha lika många lådlitrar, men det är inte lika lätt att utnyttja dem. Prestanda på D5 och BMW 2.0D är rätt lika, även om BMW-motorn är snålare.
av RFL
Malmstroem skrev: Jag valde också mellan dessa tre. Så länge du inte lägger på alldeles för mycket utrustning på BMW:n så är kostnaden synnerligen lika. XC70 blev mitt val -- mest p.g.a. ett stort och lättlastat bagage.

Bagaget i X3 må ha lika många lådlitrar, men det är inte lika lätt att utnyttja dem. Prestanda på D5 och BMW 2.0D är rätt lika, även om BMW-motorn är snålare.
Dieselvärmaren i XC60:n var dödsstöten för X3:an i mitt val.

Tackar!! det förklarar varför jag inte […]

ID4an jag kört hade ingen lane assist, m&arin[…]

Hjulsidor Volvo 740 GL -91

Fram: https://i.imgur.com/E6Iur5Q.jpeg Bak: ht[…]

En av anledningarna till placeringen är att[…]