Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av hollan
18 och 19 är det som behövs 22an klarar sej av någon konstig anledning så har jag bara hört talas om detta på just 01or varken tidigare eller senare :shock: kan vara en slump alt dålig sändning just då?
jag har själv sluppit byta slangarna än så länge men senast igår höll kolegan på och svära :-(O) jag försökte hjälpa han men inte ens med telepati fick jag in handen ens i närheten men det sluta med att han hade en lång avbitare och klippte itu klämmorna och en tigersåt med lång klinga som han dela slangen så han lättare fick ut den!
därimot så hjälpte jag en kompis som hade råkat ut för samma och dom spricker i gjutskarven precis i vecket så jag tog helt sonika fram pl400 och kleta på och det håller än nu ett halv år senare och spara kanske inga jätte summor men många svordommar och mycke tid och blod
av oldtimersmc
hollan skrev:18 och 19 är det som behövs 22an klarar sej av någon konstig anledning så har jag bara hört talas om detta på just 01or varken tidigare eller senare :shock: kan vara en slump alt dålig sändning just då?
jag har själv sluppit byta slangarna än så länge men senast igår höll kolegan på och svära :-(O) jag försökte hjälpa han men inte ens med telepati fick jag in handen ens i närheten men det sluta med att han hade en lång avbitare och klippte itu klämmorna och en tigersåt med lång klinga som han dela slangen så han lättare fick ut den!
därimot så hjälpte jag en kompis som hade råkat ut för samma och dom spricker i gjutskarven precis i vecket så jag tog helt sonika fram pl400 och kleta på och det håller än nu ett halv år senare och spara kanske inga jätte summor men många svordommar och mycke tid och blod

Telepati kan jag inte men tror du det går att faxa det den :D
Tigersåg har jag lång avbitare får jag kompletera med så det var ju ytterligare ett tipps och min slang ser ut som "greekens"
av oldtimersmc
"därimot så hjälpte jag en kompis som hade råkat ut för samma och dom spricker i gjutskarven precis i vecket så jag tog helt sonika fram pl400 och kleta på och det håller än nu ett halv år senare och spara kanske inga jätte summor men många svordommar och mycke tid och blod"
Ja svordommar och blod skall man vara sparsam med, man vet ju aldrig när man kan behöva dem i större mängd.
Har bara djävligt svårt att "fuska till det" av flera skäl ett är äran att kunna säga att man kan fixa allt inför sig själv.Två skammen om någon kommer på att man fuskat.
Jag är ju politiker så jag vill inte att någon skall tro att jag är oärlig och vill av samma skäl gå före med gott exempel :D
av oldtimersmc
Sprit har jag i barskåpet, men föredrar bira. bilarna går på Bensin o disel
av oldtimersmc
Kollade nyss under då jag bytte bromsskiva ser fördjävla trångt ut verkar som att det vore ide att släppa ner ena sidan på bakvagnen , ramen alltså
av oldtimersmc
oldtimersmc skrev:Kollade nyss under då jag bytte bromsskiva ser fördjävla trångt ut verkar som att det vore ide att släppa ner ena sidan på bakvagnen , ramen alltså

Måste erkänna att Hollans PL400 käns riktigt frestande...
av oldtimersmc
Är det bökigt att sänka ner bakvagnen? Någon som har provat?
av oldtimersmc
Då var det klart ca 1.5-2 timmar med stor hjälp av två tänger från Biltema (12-456en pollygrip STOR)+ (12-319 en avbitartång LÅNG).
Bort med höger bakhjul, upp med bilen på pallbockarna placerade vid bakre domkraftsfästet på var sin sida och sen så lossade jag bakvagnen sänkte ner den.
Då kom man åt att knippsa av klamren med avbitaren och sen så lossade jag slanen med hjälp av megapollygripen.

Behöver nu endast göra en 4-hjulsinställning då jag inte kunde klämma tillbaka den som den satt innan.

En av anledningarna till placeringen är att[…]

För det krävs någon form av mjukva[…]

Ok, jag har inte luft, etc, bak så inte samm[…]

Ventiler 2.5 FT

Köpes insug/avgas ventiler till v70 -09 2.5 F[…]