- lör 31 dec 2011, 16:06
#602430
En härlig bil att åka i är 2,5FT MY10-11 som bara varvar 2100 i 120:) Eller varför inte en ny A6 3,0TDI 313 hk med 1600 varv i 140...
Ang. förbrukning så är 3,2 helt klart snålare än 2,5T på lands- och motorväg om båda har automat.
PH
2444ever skrev:Jag gillar också lågt varv riktigt mycket. Undantaget sportbilar. Jag tror inte att en 244 varvade mindre, den låg nog också kring 3 000 i 120. Sen har ju 850/V70 från den tiden en ljudkuliss som gör att man nästan alltid hör motorn i jämn fart.perhall skrev:...Menar du normalt som i "normal standard" eller som i "bra"? Jag tycker inte det är bra iaf.
Den varvar väl runt 3000 i 120? Det är ganska normalt. En 2,0F är uppe i 3000 redan vid 105..=(
...
Nu vet jag som sagt inte om det var högre utväxling på min 244 men den kändes bekvämare i 110, och behövdes det så växlade jag bara ner. Håller med Andreas, föredrar lägre varv och växla ner vid behov.
En härlig bil att åka i är 2,5FT MY10-11 som bara varvar 2100 i 120:) Eller varför inte en ny A6 3,0TDI 313 hk med 1600 varv i 140...
Ang. förbrukning så är 3,2 helt klart snålare än 2,5T på lands- och motorväg om båda har automat.
PH
XC60 T8 MY24 Late, XC40 Ult Twin MY24