- sön 01 jan 2012, 15:39

Det kommer att ta en stund innan du får tillgång till de 120 hk när du startar på ettan ;)
Med andra ord, en starkare motor ger ändå en betydligt (underdrift) sämre 0-100 tid.
Som nån skrev, det är den tillgängliga effekten som är intressant, den högsta effekten vid det aktuella varvtalet ger snabbast acc, sedan är det bara att dela in kurvan i små intervall och jämföra ... enkelt uttryckt.
Camel skrev:Som jag sa, inte hela sanningen. Stoppa in den där mc-motorn jag nämnde på 120 hk och kanske 60 Nm i maxvrid i en V70 och jämför sedan med en 1,6 DEnzo skrev:Det jag vill säga är att en toppeffektsiffra inte säger hela sanningen.Nej, men ibland gör den det. Titta t.ex. i inlägget ovan med D3 och 2,5FT.

Det kommer att ta en stund innan du får tillgång till de 120 hk när du startar på ettan ;)
Med andra ord, en starkare motor ger ändå en betydligt (underdrift) sämre 0-100 tid.
Som nån skrev, det är den tillgängliga effekten som är intressant, den högsta effekten vid det aktuella varvtalet ger snabbast acc, sedan är det bara att dela in kurvan i små intervall och jämföra ... enkelt uttryckt.
XC70 D5 Aut - MY11
Pyscha 205 Mi16 - Rejsbil
Pyscha 205 Mi16 - Rejsbil