Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av kamilenski
Har vit just nu. Lite smuts märks. Hade ett tag sandmetalic. Den färgen var mycket förlåtande. Smutsen märktes inte så tydligt som på kompisens svarta blanka bil.
Svart är snyggt. Svårare än så är det inte. Varmt på sommaren..? Ja, tills man slår på ac'n, öppnar ett fönster eller bara slår på fläkten, precis som i en bil i vilken annan färg som helst... Hade en vit golf en gång i tiden, var f.ö varmare i den än i min svarta 850 då den har ac. Och hålla en svart eller vit bil ren är väl ungefär lika jäkligt.
Malmstroem skrev: Jag har beigemetallic. För mig är det idealt eftersom ingen färg ser hyfsat ren ut så länge som beige metallic.
Du har på sätt o vis rätt i det du säger, men jag skulle hellre vilja påstå att de flesta varianter av sand-metallic aldrig ser hyfsat rena ut, snarare mer eller mindre konstant skitiga!!
av kamilenski
TomClaesson skrev:
Malmstroem skrev: Jag har beigemetallic. För mig är det idealt eftersom ingen färg ser hyfsat ren ut så länge som beige metallic.
Du har på sätt o vis rätt i det du säger, men jag skulle hellre vilja påstå att de flesta varianter av sand-metallic aldrig ser hyfsat rena ut, snarare mer eller mindre konstant skitiga!!
Menar du att det är smutsens färg?

Undrar hur man visar tummen ner...
av llesrof
Fast det säger väl inte så mycket eftersom samma 70-talsmänniskor tycket att bajsbrunt, orange och ärtgrönt var snyggt. Och då snackar vi konserverade ärtor. :mrgreen:
Vad har hänt med oss? Vi köper svarta bilar och hemmen ser ut som kalkbrott. Inga färger någonstans.

Hej sitter och funderar på att skaffa en xc4[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Ingen framgång med blinkdosan, men ja testad[…]

B230E K-Jetronic 740 till 240

Står det 10° så ska det ställ[…]

Bromsskivor och belägg till 740

Biltema har för 219kr, 262mm: https://www.bil[…]