Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Bilen på jobbet strejkade generatorn på (för en annan chaufför) och därmed när batteriet var tömt så stannade bilen på motorvägen, insprutning å allt är ju elektriskt. Alltså då följdaktligen bara för att kolla så jag tänker rätt så kan man inte putta igång en modern bil vars batteri blivit tömt men med fungerande generator för den lilla ström generatorn hinner alstra när man puttar kan inte generera tillräckligt för att börja spruta in soppan, antar jag, tänker jag rätt? Det är bara startsladdar och hjälpbatteri som funkar...right?
Jag har fått för mig att man inte ska putta/dra igång en "modern" bil. Vet inte riktigt var jag fått det från, men att något i motorn kan ta stryk.
Någon som vet om det är så?
Det som sägs är ju att man inte ska dra/putta igång en modern bil pga att oförbränt bränsle kommer in i katalysatorn och kan förbrännas där. En gång är ingen gång, två gånger är en ful ovana.......

:lol:

//David
Sen var det nån med modern bil ej volvo och handbroms a lá knapp (inte spak) vars handbroms inte gick ur utan ström så då gick det absolut inte att putta igång den, jag tror dessvärre den fick bärgas till verkstan men då var det nog nåt fel på handbromsen. Vet inte hur den nya sortens handbroms funkar, en elmotor som drar i handbromswiren?
B230E K-Jetronic 740 till 240

Rent generellt, är motorn byggd för 98 […]

Det är så det ska fungera och anledning[…]

Kan inte låsa upp dragkroken

S40 2009 Låset till dragkroken kärvar. […]

Kullagret där rattaxeln går in i styr[…]