- ons 21 dec 2011, 17:34
#599787
[img]http//spj4hd.png[/img]
If your dreams turns to dust, vacuum.
Volvo V50 2.0D 2007, Såld, Volvo V70 GLT 1998, Såld, Volvo 740 1990, R.I.P, Volvo 740 1986
Hej
Skulle beställa lite detaljer till partikelfiltret då jag skall prova att ta loss och rengöra det. Väl inne på Bilia så fanns det självklart en sats med packning, skruv, muttrar.
1 packning
2 muttrar
2 skruv
1 klamma
Hemma sedan kollade jag upp detta och det går tom åt 4 muttrar (2 på varje sida), inga skruv men dem byter jag ändå ifall dem är dåliga efter isärtagning.
Klamman vet jag fan inte var den skall vara till? Det är en stor rörklamma typ.
Tittar jag på beskrivningen på hur man byter partikelfälla så behövs det bara 4 muttrar, 2 packningar (en på varje sida) och inget annat.
Va fasen är klamman till för?
Priset för partikelfiltersatsen (ej partikelfilter) gick på nästan 600:-. Då är det BARA 2 muttrar, 2 skruvar, 1 packning och 1 klamma... Helt sjukt!
Behöver åka tillbaks och lägga dit ytterligare 2 muttrar och 1 packning... Kostar det 1000:- då tro?
Någon som verkligen vet hur det ser ut och vad man behöver? Är det verkligen lösa skruvar/bult i ena änden eller sitter dem fastsvetsade? Blir lite fundersam.
Edit:
Glömde skriva att det gäller en tidig V50 2.0D 2007
Edit igen:
Jag han åka ner igen idag och det skall vara 2 muttrar och 1 packning till... Klamman vet jag inte vad den skall vara till men det märker jag väl kanske sedan.
Vågade inte fråga vad priset skulle hamna på totalt men det vet jag imorgon.
Om någon vet om klamman behövs eller inte så får ni gärna nämna det ifall jag kan skippa den å spara lite pengar.
Skulle beställa lite detaljer till partikelfiltret då jag skall prova att ta loss och rengöra det. Väl inne på Bilia så fanns det självklart en sats med packning, skruv, muttrar.
1 packning
2 muttrar
2 skruv
1 klamma
Hemma sedan kollade jag upp detta och det går tom åt 4 muttrar (2 på varje sida), inga skruv men dem byter jag ändå ifall dem är dåliga efter isärtagning.
Klamman vet jag fan inte var den skall vara till? Det är en stor rörklamma typ.
Tittar jag på beskrivningen på hur man byter partikelfälla så behövs det bara 4 muttrar, 2 packningar (en på varje sida) och inget annat.
Va fasen är klamman till för?
Priset för partikelfiltersatsen (ej partikelfilter) gick på nästan 600:-. Då är det BARA 2 muttrar, 2 skruvar, 1 packning och 1 klamma... Helt sjukt!
Behöver åka tillbaks och lägga dit ytterligare 2 muttrar och 1 packning... Kostar det 1000:- då tro?
Någon som verkligen vet hur det ser ut och vad man behöver? Är det verkligen lösa skruvar/bult i ena änden eller sitter dem fastsvetsade? Blir lite fundersam.
Edit:
Glömde skriva att det gäller en tidig V50 2.0D 2007
Edit igen:
Jag han åka ner igen idag och det skall vara 2 muttrar och 1 packning till... Klamman vet jag inte vad den skall vara till men det märker jag väl kanske sedan.
Vågade inte fråga vad priset skulle hamna på totalt men det vet jag imorgon.
Om någon vet om klamman behövs eller inte så får ni gärna nämna det ifall jag kan skippa den å spara lite pengar.


If your dreams turns to dust, vacuum.
Volvo V50 2.0D 2007, Såld, Volvo V70 GLT 1998, Såld, Volvo 740 1990, R.I.P, Volvo 740 1986