NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hejsan. Har problemet att i min v50 -07 är vääääldigt mycket imma på insidan av framrutan som sedan fryser till is och är väldigt irreterande
detta skulle jag klassa som onormalt ofta och mycket. Har försökt luska ut vad problemet är men ej kommit på. Det är inte ac'n som läcker på golvet, har bytt tygmattorna mot dom vanliga i gummi under vintern.
Jag kör ganska små och korta sträckor med bilen fram och tillbaka från jobbet på 5 km. Är det någon som kan ha nått tips? Har provat att ha torrbollar i utan effekt. Finns det någonstans där det kan läcka in fukt i kupen lätt? Alla tips är välkomna.

Att skrapa rutan utanpå e inga problem men inne e en pain in the ass.
Mitt tips är vatten på golvet, men det har du kollat. Har du kollat bak också?
av umekille
går det köra ac-n samtidigt som du brassar på värme
torkar den upp luften i bilen inte till 100% men nästintill
prova köra en cupévärmare på hög värme över natten och ha
en glipa i något sidofönster och kolla av resultatet.
Lägg tidningar under mattorna. Dessa suger åtvsig fukten. Sen kan du köra med AC och värne på. Det torkar luften. Annars kan du ha torr bollar. T.ex. husvagnshandlarna har det.
Testa annars att ha AC:n avstängd. Evaporatorn som kyler luften där blir det ståendes en massa fukt. Till slut torkar den när du har AC OFF. Kör så hög värme och hög fläkthastighet + en liten glipa på ett bakfönster. Fukten måste ut och det är ingen bra grej att bara kör 5km.
Användarvisningsbild
av hozz
Löste nästan till 100% problemet med imma på frugans Skoda. Jag åkte till Jula och inhandlade Torrboll för 75:- och placerade den bakom förarstolen på golvet sedan en sprayflaska Ice remover ca 50:- till insidan av rutorna. Frugan nöjd = Jag nöjd.
240 b230f lh 2.4 impulsgivarsignal

Kan tillägga att efter jag bytt tändspol[…]

Anliggande frambroms 740

Hej! Upplever att frambromsen känns lite anli[…]

installera dragkrok

Säkringen är en 40 A. J.case kallas type[…]

Nolla motor V70 D3

Jag brukar bara nolla efter original markeringarna[…]