- sön 18 dec 2011, 15:05
#598807
[img]http//spj4hd.png[/img]
If your dreams turns to dust, vacuum.
Volvo V50 2.0D 2007, Såld, Volvo V70 GLT 1998, Såld, Volvo 740 1990, R.I.P, Volvo 740 1986
Tack för beskrivningen.
Var det meningen att det skulle kunna komma diesel till oljan från början? Tycker det låter som ett fel i sig.
Förra veckan fungerade regenereringsprocessen som den skall och regenererade bara 1 gång. Dock så avslutade den aldrig regenereringen förrens bilen fick stängas av å köras nästa dag.
Så det enda som går att göra är att byta ECM? Det går inte att nolla den på något sätt? Finns det någon möjlighet att felsöka problemet med ECM? Kan tänka mig att en ny ECM är väldigt kostsam?
Du är säker på att det är ECM och inte CEM?
ECM är väl placerad i hjulhuset?
Annars får jag försöka hitta en begagnad att programmera om. Någon som vet om det går att ta en ECM från tex en 6 växlad eller automat osv till en vanlig 5 växlad?
Var det meningen att det skulle kunna komma diesel till oljan från början? Tycker det låter som ett fel i sig.
Förra veckan fungerade regenereringsprocessen som den skall och regenererade bara 1 gång. Dock så avslutade den aldrig regenereringen förrens bilen fick stängas av å köras nästa dag.
Så det enda som går att göra är att byta ECM? Det går inte att nolla den på något sätt? Finns det någon möjlighet att felsöka problemet med ECM? Kan tänka mig att en ny ECM är väldigt kostsam?
Du är säker på att det är ECM och inte CEM?
ECM är väl placerad i hjulhuset?
Annars får jag försöka hitta en begagnad att programmera om. Någon som vet om det går att ta en ECM från tex en 6 växlad eller automat osv till en vanlig 5 växlad?


If your dreams turns to dust, vacuum.
Volvo V50 2.0D 2007, Såld, Volvo V70 GLT 1998, Såld, Volvo 740 1990, R.I.P, Volvo 740 1986