Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

det är nog lättare att säga vad som inte har hänt. Vi började med att byta packbox mellan låda och motor i fredags och satte åten dit svänghjul och koppling. Så långt gick det skit bra. När vi sedan skulle montera hylsan till haldex:n så passade spleinsen på fördelningslådan men inte på växellådan. Skit med, då började jag slipa bort alla spleins på den gamla hylsan på att vi kunde få ihop den som fwd så jag skulle kunna köra hem iaf. Hängde upp lådan på sitt nya hem, Men då passade självklart inte drivaxlarna mot diffen... Mina gamla drivaxlar var ju fan nästan 1 cm grövre än va dom var till den nya lådan, och drivaxlarna som hör till den lådan finns inte kvar. Med andra ord är vi tillbaka på ruta 1 igen. Kollar man sen på "artikelnumret" på min låda så finns inte den, och har aldrig funnits heller då det numret inte existerar i Volvos databas. Med andra ord så är det inte säkert att en utbyteslåda passar heller. Skulle det vara så illa att utbyteslådan inte passar så kan inte Volvo lämna tillbaka den heller. Fyfan vilka problem det kan vara med en bil...
TomasL skrev:Får man fråga vad den gick loss på?

Det får man, men frågan är ju om man får svar :wink:

Jag skulle få köpa loss lådan för 24000:- och lämna in min gamla i inbyte då det är bytes system. Utöver det så blir det även nytt svänghjul iom att vi monterade det i helgen samt ny koppling är beställd då solfjädrarna var blåa efter 6000 mil.
kamilenski skrev:Fy.
Ska man välja Mitsu eller Kia nästa gång? :(

Citerar vad en kompis skrev på FB "Den där bilen kommer följa dig till graven :(" Var på jag svarade honom följande "jag tror inte bilen stannar vid kanten till graven. Den jävlen lär följa med ner dit med...."

Dock så är nog Mitsu ingen dålig bil... Eller rättare sagt, jag tror stenhårt på asiater över lag. En kompis jobbar på subaru och han har bara lov ord om dom.
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9

Filtret byttes av förra ägaren är f[…]

Tack för lyckönskningen, det börjar[…]

Det låter som ett klassiskt problem med minn[…]

Jämfört olika försäkringsbola[…]