- sön 18 dec 2011, 08:47
det är nog lättare att säga vad som inte har hänt. Vi började med att byta packbox mellan låda och motor i fredags och satte åten dit svänghjul och koppling. Så långt gick det skit bra. När vi sedan skulle montera hylsan till haldex:n så passade spleinsen på fördelningslådan men inte på växellådan. Skit med, då började jag slipa bort alla spleins på den gamla hylsan på att vi kunde få ihop den som fwd så jag skulle kunna köra hem iaf. Hängde upp lådan på sitt nya hem, Men då passade självklart inte drivaxlarna mot diffen... Mina gamla drivaxlar var ju fan nästan 1 cm grövre än va dom var till den nya lådan, och drivaxlarna som hör till den lådan finns inte kvar. Med andra ord är vi tillbaka på ruta 1 igen. Kollar man sen på "artikelnumret" på min låda så finns inte den, och har aldrig funnits heller då det numret inte existerar i Volvos databas. Med andra ord så är det inte säkert att en utbyteslåda passar heller. Skulle det vara så illa att utbyteslådan inte passar så kan inte Volvo lämna tillbaka den heller. Fyfan vilka problem det kan vara med en bil...
- By Nooy