Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av 2444ever
Se där Pettson, visste väl att proffsen har tillgång till hemliga manualer, så enkelt när man väl vet det. Den här lösningen står ju knappast i Haynes eller annan handbok skriven för pöbeln.
av kamilenski
2444ever skrev:Se där Pettson, visste väl att proffsen har tillgång till hemliga manualer, så enkelt när man väl vet det. Den här lösningen står ju knappast i Haynes eller annan handbok skriven för pöbeln.
:-)-)
Användarvisningsbild
av wissel
Läste någonstans " Märkligt att 75 % av alla bilolyckor orsakas av kvinnor, och då sitter inte ens ratten på deras sida " ????
Jag berättade detta för min Ljudkälla och efter detta så är det nääästan tyyyst.... :P
av Cox
pettson har nog glömt att det inte är lönt att göra så mot ljudkällor, dom tänderar att sura ihop bli ilskna och lömska en tid framöver om man skulle använda den taktiken. Det kommer en mycket ravinerad hämd när man minst anar det :D
av *pettson*
Att hämnd lär komma är inte glömt. Men den typen av oljud är ändå borta under bilfärderna.
Det kommer förmodligen lösningar i en Haynes "skilsmässohandboken för bilägare" när nu haynes sexhandbok för bilägare och kokbok för bilägare är släppta.
av kamilenski
Man ska kanske satsa på bättre, kraftigare stereo? ;)
Med risk att få sova i bilen. :)
Användarvisningsbild
av len
Svar på frågan: Ja, xc90 är lugnare att åka i. Jag saknar den (hade innan nuvarande xc70)! Tystare och bekvämare på långresor. Dessutom kommer din partner att vilja köra den!
(Å andra sidan framgår inte om du normalt kör som en biltjuv? Då gnäller även min!)
av kamilenski
len skrev:Svar på frågan: Ja, xc90 är lugnare att åka i. Jag saknar den (hade innan nuvarande xc70)! Tystare och bekvämare på långresor. Dessutom kommer din partner att vilja köra den!
(Å andra sidan framgår inte om du normalt kör som en biltjuv? Då gnäller även min!)
JA för f.n. Som biltjuv! Vill köra 90 på 90 väg! Inte 60!
Hade jag vågat, hade jag använt silvertape! ;)
Användarvisningsbild
av len
Förklara att du håller rytmen så du inte blir påkörd bakifrån!! Ren säkerhetsfråga. Kör även med en ljudbok hon tycker om.
Klagar hon fortfarande, säg att nya trafiklagen förbjuder prat under bilfärd då du tappar fokus.. :) :)
av V60D5AWDPolestar
Påtalade för min självutnämnda Co-driver att det är jättebra att hon
ser till att jag inte krockar eller råkar ut för något annat otäckt med
sitt ständiga påpekanden om min körning. Frågade efter det om har
någon förklaring till hur jag klarar mej de 2500mil per år som hon inte
är med och "styr upp körningen". Det hade hon inte och nu är hon
en betydligt bättre Co-driver...

Hej. Jag delar ut internet från min mobiltel[…]

SKF eller Gates är nog mest en fråga om[…]

Tack för svar. Ps. Hannade i fel forum, moder[…]

Välkommen ut i trafiken

Har beställt på www.trodo.se. Det var […]