- mån 12 dec 2011, 20:52
#597313
Var tvungen at bromsa till lite extra idag då en medtrafikant tyckte han ägde vägen.
Då började instrumentbräda att "kvittra"! Eftersom det ökade och minskade i takt med kupefläkten så tänkte
jag att nu gav väl den fläkten upp!
Efter en del letande lyfte jag på plasten vid torkararmarna och kunde hitta två löv som satt i själva fläkten.
Enkelt att fixa och kostade inte en spänn!
Dock ser jag att det inte sitter några filter eller dyl innan fläkten vilket innebär att
allt damm, löv och smuts sugs först in i fläkten, sen in i luftkanalerna och sen in i kupefiltret.
För filtret sitter väl inne i kupen?
Ska det verkligen vara så?
Då började instrumentbräda att "kvittra"! Eftersom det ökade och minskade i takt med kupefläkten så tänkte
jag att nu gav väl den fläkten upp!
Efter en del letande lyfte jag på plasten vid torkararmarna och kunde hitta två löv som satt i själva fläkten.
Enkelt att fixa och kostade inte en spänn!
Dock ser jag att det inte sitter några filter eller dyl innan fläkten vilket innebär att
allt damm, löv och smuts sugs först in i fläkten, sen in i luftkanalerna och sen in i kupefiltret.
För filtret sitter väl inne i kupen?
Ska det verkligen vara så?
Mvh Anders E
Volvo V70II 2.5T PoleStar Aut -08 *Såld*
Väntar på en Passat GT Sportkombi
Yamarin 4610/Yamaha F60 -05
FG Sportline 1:5 Porsche GT2 -02
Volvo V70II 2.5T PoleStar Aut -08 *Såld*
Väntar på en Passat GT Sportkombi
Yamarin 4610/Yamaha F60 -05
FG Sportline 1:5 Porsche GT2 -02