- tor 29 sep 2011, 22:04
Hej!
Första posten här, har läst igenom en hel del och vill nu ha lite råd.
Funderar på en V70 T4 Powershift då jag har möjlighet att ta ut en ny tjänstebil iom byte av jobb. Då jag idag kör en maxutrustad Passat DSG170 Individual (med bl a nav, Dynaudio, elstolar med massage osv) så har jag blivit "ganska" bortskämd med mycket utrustning.
Har inte varit så våldsamt imponerad av V70 tidigare, framför allt var det drivlinan som avgjorde valet av Passaten för ett par år sedan. Nu finns iofs bara valet Volvo eller Toyota/Lexus, en RX450H vore ju nice men sjukt dyr. Gillar det nya Sensussystemet och möjligheten till styrning/info via Iphone. Nettokostnaden för detta landar på ca 4500-5000kr/mån för min del. Gäller ett 18 mån avtal så är jag inte nöjd så är jag ju snart redo för nästa bil...
Den spec jag funderar på är följande:
Summum
Titaniumgrå
Dynamic skinn (blonde kanske..)
Teknikpaket
Hi-techpaket
Elbaklucka
3-ekrad ratt
Solskydd bakdörrar (vet någon om de är lösa eller integrerade i dörrarna??)
Drag avtagbart
Parkeringsvärmare
Bakspoiler
Sportchassie
Har fått en hyfsad deal tror jag men tycker för att pigga upp bilen lite, försöka pruta in R-design dimljus och r-design undre grillen då jag tycker den ser lite roligare ut då.
Är det något jag missat eller ska tänka på tycker ni? Kör så lite privat mil och den absurda prisskillnaden till en D3 lönar sig inte för min del. Tycker även att PS-lådan verkar piggare än GT som känns som sirap...
T4F, visst om det fortfarande varit minskat förmånsvärde, tyvärr går den ju inte att få med bensinvärmare som är en dealbreaker för min del. AFV får jag inte välja.
Synpunkter?
Mvh
Jonas
Första posten här, har läst igenom en hel del och vill nu ha lite råd.
Funderar på en V70 T4 Powershift då jag har möjlighet att ta ut en ny tjänstebil iom byte av jobb. Då jag idag kör en maxutrustad Passat DSG170 Individual (med bl a nav, Dynaudio, elstolar med massage osv) så har jag blivit "ganska" bortskämd med mycket utrustning.
Har inte varit så våldsamt imponerad av V70 tidigare, framför allt var det drivlinan som avgjorde valet av Passaten för ett par år sedan. Nu finns iofs bara valet Volvo eller Toyota/Lexus, en RX450H vore ju nice men sjukt dyr. Gillar det nya Sensussystemet och möjligheten till styrning/info via Iphone. Nettokostnaden för detta landar på ca 4500-5000kr/mån för min del. Gäller ett 18 mån avtal så är jag inte nöjd så är jag ju snart redo för nästa bil...
Den spec jag funderar på är följande:
Summum
Titaniumgrå
Dynamic skinn (blonde kanske..)
Teknikpaket
Hi-techpaket
Elbaklucka
3-ekrad ratt
Solskydd bakdörrar (vet någon om de är lösa eller integrerade i dörrarna??)
Drag avtagbart
Parkeringsvärmare
Bakspoiler
Sportchassie
Har fått en hyfsad deal tror jag men tycker för att pigga upp bilen lite, försöka pruta in R-design dimljus och r-design undre grillen då jag tycker den ser lite roligare ut då.
Är det något jag missat eller ska tänka på tycker ni? Kör så lite privat mil och den absurda prisskillnaden till en D3 lönar sig inte för min del. Tycker även att PS-lådan verkar piggare än GT som känns som sirap...

Synpunkter?
Mvh
Jonas
2021 - BMW 530e X-drive touring M-Sport
2019 - Volvo V90CC D4 Polestar
2016 - Audi A6 Allroad
2015 - Volvo XC60 D5 Summum
2014 - Audi A6 TDI
2013 - Mercedes E250
2012 - V70 Summum
2019 - Volvo V90CC D4 Polestar
2016 - Audi A6 Allroad