NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av jumu01
Snickaren87 skrev:Nyss fick jag mail om att min Volvo är klar för leverans! :) Snart så! :)
Nu är väntan snart över för dig Snickaren, du får lägga upp bilder på kärran så vi andra får se den också! :wink:
jumu01 skrev:Tack Snickaren!
Jag beställde bilen 29/8 och hämtade ut den 2/12, lite över 3 mån.
Nej det följer med en reparationssats, jag undrar lite hur den fungerar när det är mer än - 20?
Bagageutrymmet är mindre än tidigare när "nödhjulet" fanns där om jag jämför med min förra bil från 2008,
får undersöka hur mycket det kommer att kosta med ett nödhjul istället och få lite mer plats i bagaget, dock är jag osäker på om V50 modellen drabbas av denna inskränkning.
Var förbi ÅF idag och påtalad om att bagaget blivit mindre på höjden, han hade en visningsexemplar inne och när vi öppnade denna bils bagage så var den större än min, åter igen till min bil så upptäcktes att bagaget på bilen saknar reservhjulsbalja en total överraskning både för mig o ÅF :shock: . Så det blir inget nödhjul över huvud taget. Förklaringen är den att D3 och D4 har en större ljuddämpare med dubbla avgasrör detta innebär att reservhjulsbaljan är borttagen pga av utrymmet ljuddämparen stjäl, vi tittade även på en V50 D4 och denna saknade också reservhjulsbaljan, där ser man livet är fullt av överraskiningar.

Har nu plockat bort reparationssatsen och därmed fått samma utrymme som på den gamla bilen, ÅF skulle undersöka om det finns en anordningen som gör att reparationssatsen inte tar så stor plats, tillsvidare får den befinna i bagagerummet och inte under för att få mer utrymme i bagaget.
av jocket
Hej Snickaren, tack så mkt, nej inget jag märkt, men har kört väldigt lungt också, håller på köra in dubbdäcken så blir lugn körning ett tag till framöver! Såg förresten att dieseln förb låg på 4.7 blandad körning enl färddatorn med 15" dubbdäck
Användarvisningsbild
av Snickaren87
jocket skrev:Hej Snickaren, tack så mkt, nej inget jag märkt, men har kört väldigt lungt också, håller på köra in dubbdäcken så blir lugn körning ett tag till framöver! Såg förresten att dieseln förb låg på 4.7 blandad körning enl färddatorn med 15" dubbdäck
Okej. Jag förstår. :) det låter ju kanon med den förbrukningen nu redan. Hoppas du slipper höra något oljud. Och lycka till med bilen!
Jag beställde en V50 Classic Momentum (2012) 2 december som planeras levereras 27 dec. Vet ni när reg nr borde genereras? Och finns det sätt att själv kolla leveransstatus annat än at maila ÅF hela tiden? :)

KORR: Såg vart jag kollar status nu (Min Volvo).
Användarvisningsbild
av Snickaren87
Arbetaren skrev:
jocket skrev:Hej, jag fick min v50 classic d2 den 30nov, beställde 28okt. Snabbare än vad de trodde på volvo, så hoppas ni som beställt också får era lite snabbare ;) för det är en mkt trevlig bil!
Gratulerar!
Jag väntar otåligt..men det närmar sig! Är du nöjd med bilen hittils då?
Har du fått bilen än Arbetaren? :)
Användarvisningsbild
av Snickaren87
Arbetaren skrev:Tjenare...japp nu är den hämtad! Hämtade den i mellandagarna...du då? :D
Så trevligt! :) jo jag ska hämta min nu på måndag. :d längtar! Var det en D2:à du beställde? Nöjd med bilen? Några konstigheter?
Snickaren87 skrev:
Arbetaren skrev:Tjenare...japp nu är den hämtad! Hämtade den i mellandagarna...du då? :D
Så trevligt! :) jo jag ska hämta min nu på måndag. :d längtar! Var det en D2:à du beställde? Nöjd med bilen? Några konstigheter?
Ok! Jag beställde en D2...är mkt nöjd hittils...har iof bara rullat 50 mil än men den går mkt bra. Förbrukning visar 0.47 enl bilens dator...mest korta körningar och en del användande av bränslevärmaren. Inga konstigheter so far :D Lycka till på måndag då!
  • 1
  • 43
  • 44
  • 45
  • 46
  • 47
installera dragkrok

På exempelvis XC70 2012 ska det till tv&arin[…]

Låscylinder

Men får man löst cylindern när den[…]

Hej jag har problem med att min srs lampa lyser oc[…]

XC40 Reacharge Twin motor