NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av hozz
Jag tycker det är lite hårt att bestraffa hela verkstaden för en miss, man kan ju ha fått en klant till meck och då kan man byta meck till nästa gång. Snacka först med verkstaden och begär att dom byter ut det dom haft sönder. Gör dom inte det utan vidare så är det läge att byta verkstad.
av hanss
Problemet är ju att det inte finns någon annan volvoverkstad i närheten.. får se vad dom säger på måndag.. Känns som att jag skulle kunna ställa upp husvagnen utanför deras port..
av Lövet
Om det blir en Peugeot 508 - tänk både en och två gånger innan du köper en bil med MCP lådan. Det finns nog ingen växellåda på hela bilmarknaden som fått sämre kritik. Har själv åkt den i en C5 och det känns som att man kör på någonting varje gång bilen växlar.

Annars verkar den bilen vara riktigt trevlig och har fått bra kritik för det mesta.
av hanss
Tycka vad man vill om MCP lådan.. Har kört en 308 med den lådan i ca 1000mil och man när man vant sig med lådan och hur den fungerar är det inga problem längre.. Mor å far har passerat 12000mil med sin MCP låda.. Inga problem än.
av jumu01
hanss skrev:Tycka vad man vill om MCP lådan.. Har kört en 308 med den lådan i ca 1000mil och man när man vant sig med lådan och hur den fungerar är det inga problem längre.. Mor å far har passerat 12000mil med sin MCP låda.. Inga problem än.
Peugeot är ju inte kända för att ha en bra detaljkvalite, lite som Ford om man läser + och - i samband med bilköp.
Motorerna är ju erkänt bra från dem.
Senast redigerad av 1 jumu01, redigerad totalt 0 gånger.
av Lövet
Vadå, är det inte normalt med 7 bilar på 4 år? Nu tycker jag ni är elaka ;)
av jumu01
andreas_lofgren skrev:Vadå, är det inte normalt med 7 bilar på 4 år? Nu tycker jag ni är elaka ;)
Möjligtvis som bilhandlare!
Men det rör ju sig om premiumbilar (HMM) , inte för att trampa dig på tårna, men lessnar du fort eller svårt att bestämma dig! :lol:
Sedan är ju jag lite avundsjuk på din möjlighet att ha haft så många bilar på så kort tid! :wink:
av Lövet
Jag lessnar fort skulle jag säga. Det finns alltid någonting att irritera sig på och som jag tror mig slippa genom bilbyte. Ibland har det handlat om rent taktiska bilbyten dock, exempelvis att man vill sälja iväg sin bil precis innan en ny generation presenteras för att undvika värdeminskning osv.
240 b230f lh 2.4 impulsgivarsignal

Sommaren har gått och nu har jag även b[…]

Anliggande frambroms 740

Hej! Upplever att frambromsen känns lite anli[…]

installera dragkrok

Säkringen är en 40 A. J.case kallas type[…]

Nolla motor V70 D3

Jag brukar bara nolla efter original markeringarna[…]