- fre 09 dec 2011, 16:19
Endast 10år sedan kosta soppan kring 8kr litern, pizzan 45kr, kebab 35kr. 150g ost 35kr , cola burk 10kr ,500g köttfärs 25kr. big mac & co 45kr
på bara 10år är soppan på 14kr, pizzan 65kr , kebaben 55kr , ostburgaren 50kr ,colaburken 15kr, 500g köttfärs 40kr+ . big mac & co 65kr
sisådär 30-40% dyrare har det blivit, men jag tjänar samma som för 10år sen varje månad,
ja just , hus kosta 2miljoner i stan, nu kostar det 4mille nästan.
nu får man ge 2miljoner för lägenheter som kostade 500k för 10 år sen.
hur blev det så här?
min chef har inte råd att ge mig mer lön pga höga arbetsgivar avgifter mm.
VARFÖR BLEV ALLT SÅ DYRT?
jag minns när jag åkte till mcdonalts och tog en bigmac&co för 45kr, nu kostar det 65kr, har slutat bjuda , förr kunde man bjuda nån polare ibland.Det vart ju lite över på hundra lappen som sagt genom drive thru förr.
FOLK VAR MKT GLADARE FÖRR
FRISKARE
VILLIGARE
idag är alla deppiga och fattiga för det mesta, vissa går det ok för, men dom är få. för vem har råd med 4miljoners villan? den blir aldrig ens egen ju.
Var tvungen skriva av mig lite och undrar fortfarande VARFÖR BLEV DET SÅHÄR?
kan man rösta på nån parti som gör det bättre eller vad är det som har hänt?
Bjuder på alla stavfel mm pga trötthet/stress & fattigdom
DAGENS UNGDOMAR HAR INTE RÅD MED BIL. KÖRKORT. VETTIG LYA.
dET VAR SJÄLVKLART MED KÖRKORT FÖR 20 ÅR SEN. idag är det lyx och udda ifall en 18åring har lapp
hur ska det bli? , mer klarar man inte av, det går inte helt enkelt. NU ÄR DET NOG . MINSTA HÖJNING så kommer jag få ge upp
på bara 10år är soppan på 14kr, pizzan 65kr , kebaben 55kr , ostburgaren 50kr ,colaburken 15kr, 500g köttfärs 40kr+ . big mac & co 65kr
sisådär 30-40% dyrare har det blivit, men jag tjänar samma som för 10år sen varje månad,
ja just , hus kosta 2miljoner i stan, nu kostar det 4mille nästan.
nu får man ge 2miljoner för lägenheter som kostade 500k för 10 år sen.
hur blev det så här?
min chef har inte råd att ge mig mer lön pga höga arbetsgivar avgifter mm.
VARFÖR BLEV ALLT SÅ DYRT?
jag minns när jag åkte till mcdonalts och tog en bigmac&co för 45kr, nu kostar det 65kr, har slutat bjuda , förr kunde man bjuda nån polare ibland.Det vart ju lite över på hundra lappen som sagt genom drive thru förr.
FOLK VAR MKT GLADARE FÖRR
FRISKARE
VILLIGARE
idag är alla deppiga och fattiga för det mesta, vissa går det ok för, men dom är få. för vem har råd med 4miljoners villan? den blir aldrig ens egen ju.
Var tvungen skriva av mig lite och undrar fortfarande VARFÖR BLEV DET SÅHÄR?
kan man rösta på nån parti som gör det bättre eller vad är det som har hänt?
Bjuder på alla stavfel mm pga trötthet/stress & fattigdom
DAGENS UNGDOMAR HAR INTE RÅD MED BIL. KÖRKORT. VETTIG LYA.
dET VAR SJÄLVKLART MED KÖRKORT FÖR 20 ÅR SEN. idag är det lyx och udda ifall en 18åring har lapp
hur ska det bli? , mer klarar man inte av, det går inte helt enkelt. NU ÄR DET NOG . MINSTA HÖJNING så kommer jag få ge upp