NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hittade inte denna sida som du hänvisade till, trots allt så är Volvos utrustningslista för Classic Momentum vilseledande då den inte stämmer, lite ynkligt av ÅF att inte stå för detta när du nämner att det är en av anledningarna till att du valde tillvalet Momentum Classic.

Du kan ju alltid vända dig till din konsumentvägledare på din ort de kan ge dig svaret om det skulle ev lyckas i ARN, det kostar ju inget men du får satsa lite fritid och du få dig en lärdom avseende klagomålsärende. (Jag skulle prova det sista också)
Kollade precis vad det står på min beställning och jag fick betala 3100 för laminerade rutor.
Dogfight
En glasbehandling kan lätt göras i efterhand. Ja har behandlat alla mina rutor på bilen. Otroligt va lättskrapade rutorna blir. Mina framrutor är wrg typ och vattenavvisning ser exakt likadan ut på de andra rutorna.
Beställ Aquapel från Waxdog de har bra priser nu. Ja behandlar min vindruta två gånger/år för bästa effekt hela tiden. När dieselvärmaren har gått en stund så rinner snö och is bara av rutorna :D
Eventuelt kjøp Rain X fra http://shinearama.co.uk/product.php?id=RNX-RR-200 eller på en eller annen mack. Denne koster brøkdelen av Aquapel, og en flaske av denne har du i mange år. En test av Rain X ligger her http://www.detailersclub.no/forum/topic ... msearch__1

MEN, jeg har behandlet alle rutene mine med Rain X borsett fra siderutene som er behandlet fra Volvo og de skal etter hva jeg ha fått vite av ÅF, holde leeeenge. Erfaringen min er at denne behandlingen Volvo gjør på rutene er overlegen alt annet jeg har prøvd...
Perra83 skrev:Ett test mellan Aquapel och Rain X visar rätt klart vilket man ska ha. Det är som att välja mellan en riktig lackförsegling och en vaxning, valet är inte svårt.
Det må du utdype, er ikke helt sikker på om jeg er enig i den siste konklusjonen, mellom voks og lakkforsegling :shock:
240 b230f lh 2.4 impulsgivarsignal

Kan tillägga att efter jag bytt tändspol[…]

Anliggande frambroms 740

Hej! Upplever att frambromsen känns lite anli[…]

installera dragkrok

Säkringen är en 40 A. J.case kallas type[…]

Nolla motor V70 D3

Jag brukar bara nolla efter original markeringarna[…]