NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Micke64
Jag har bekymmer med att få USB-minne med MP3:or att fungera i min V50 Classic 2012 med High Performance-stereon.

Jag har flera olika minnen, ett 4GB som jag har provat att formatera med både FAT och FAT32, men utan att lyckas läsa från det. Jag har ett 64GB FAT32-minne, där den klarar av några sekunder på första låten, sedan dör den. Jag har också ett 1GB-minne FAT32, som fungerar oklanderligt...

Någon som har upplevt liknande problem? Finns det någon begränsning i hur stora USB-minnena får vara kanske?
av DrChris
Hvis du leser i instruksjonsboken står det følgende:

"Systemet støtter flyttbare medier som er kompatible med USB 2.0 og filsystemet FAT32, og kan håndtere maksimalt 500 mapper og 64000 filer. Minnet må minst være på 256Mb."

Virker som at det ikke er bilen det er noe galt med, men minnet du bruker, siden 1 Gb minnet faktisk fungerer. 64 Gb HD din, er det en "usb stick" eller er det en bærbar HD med USB som strømkilde. Har opplevd at disse krever litt mere strøm enn det USB kontakten i bilen klarer å levere, og dermed "dør ut" relativt raskt. Tror, uten å ha prøvd det, at en ekstern strømkilde til en ekstern HD skal kunne løse dette.
av Micke64
Nja, det är något med kompatibiliteten tror jag. Alla USB-minnena används till vanligt datorbruk utan problem, och 64GB-minnet är ett vanligt USB-stick. Alla minnen är USB2.0-compliant, kan köra FAT32 osv. Antalet mappar eller filer är inte heller överskridet.

Riktigt skumt också då 4GB-minnet fungerade utmärkt i min förra bil, en Audi A3 -09... Däremot kan inte min hemmaförstärkare (Pioneer VSX-920K) läsa nåt annat än 1GB-minnet, medan TV:n (LG 50" Plasma) kan läsa allihop utan problem..!
240 b230f lh 2.4 impulsgivarsignal

Kan tillägga att efter jag bytt tändspol[…]

Anliggande frambroms 740

Hej! Upplever att frambromsen känns lite anli[…]

installera dragkrok

Säkringen är en 40 A. J.case kallas type[…]

Nolla motor V70 D3

Jag brukar bara nolla efter original markeringarna[…]