NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Är lite förvirrad. Håller just på att köpa V50 Classic Momentum och enligt Volvo's hemsida ingår laminerade rutor i sidodörrarna i paketet, se referenser nedan. När jag ringer Volvo's kundsupport säger en av dem att detta stämmer, rutorna ingår. När jag ringer en andra gång säger dem att de inte ingår, att det är ett tryckfel. Min återförsäljare kollade regelverket och där finns inte rutorna med. Någon som vet?

Bild

Kolla live också: http://www.volvocars.com/se/all-cars/vo ... x?offer=33
Det står ju klart och tydligt att laminerade rutor ingår och att hela momentumpaketet kostar 10.000. det är väl bara att visa annonsen och fråga om det stämmer eller ej. Säger dom att det är ett tryckfel så kan man ju höra med dem om dom inte kan vara lite sjyssta då detta har varit väldigt missvisande i ditt val av paket ;)
Tjena, tack för svaren.

Jag snackade med Volvo's kundtjänst igen och undrade vad som nu ska ske eftersom jag beställt min bil under de förutsättningar som stod på deras hemsida. De upprepade att det är fel, kontakta din återförsäljare. Så det har jag gjort, får se vart det leder. Men det stämmer, nu har det tagits bort från hemsidan.

Men utifrån det som jumu01 säger så har ju Volvo faktiskt inkluderat denna option gratis, men bara för dem som aktivt valt optionen. Tyder på att Volvo tänkt lägga till det i Momentum men ångrat sig.
WRG glas har tidigare ingått i momentum tillägget om man ser tillbaka i tiden, men nu verkar det som Volvo blivit snåla och plockat bort detta tillval. Då jag beställde förra bilen så ingick WRG glasen i momentum tillägget och det var hösten 2007. Men då kostade momenum tillägget runt 20 000 kr.

Jag tycker att gjorde du Lightivity din beställning då detta erbjudande om WRG glasen skulle ingått, så tycker jag oavsett tryckfel att ÅF skulle få ta denna kostnad för läser man texten så finns inga reservationer mot tryckfel! Ett klart fall för ARN tror nog ÅF skulle förlora där.
Påtalade också detta redan vid min beställning av V50 Classic Momentum om att på ett ställe står det att WRG ingår med laminerade rutor och ett annat ställe tvärtom. Fick svaret från ÅF att laminerade rutor inte ingick. Stod då dock inte specat på orderbekräftelsen och har då inte märkt av något tjockare glasruta heller...
Tack för svaren jumu och Kluster. Jag sa till Volvo jag skulle koppla in ARN eftersom de annonserat ut felaktigheter, och då hänvisade de till legal text på hemsidan:

"Viss information på denna webbsida kan vara felaktig på grund av produktförändringar som skett sedan den kom till. En del av utrustningen som beskrivs eller visas kan vara tillgänglig endast i vissa länder eller kan vara extrautrustning. Kontakta din Volvohandlare för senaste information innan du beställer. Tillverkaren förbehåller sig rätten att när som helst och utan förvarning ändra priser, färger, material, specifikationer och modeller."

Länk: http://www.volvocars.com/se/footer/page ... aimer.aspx
240 b230f lh 2.4 impulsgivarsignal

Sommaren har gått och nu har jag även b[…]

Anliggande frambroms 740

Hej! Upplever att frambromsen känns lite anli[…]

installera dragkrok

Säkringen är en 40 A. J.case kallas type[…]

Nolla motor V70 D3

Jag brukar bara nolla efter original markeringarna[…]