Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av Provocative
Kan inte yttra mig om S40N. Men hade en V40 -99 T4. Men den bilen kan jag inte klaga på. På de tre år jag hade den så var det bara bromsbeläggen som släppte i en tvärnit pga att beläggen råkade vara slut. Kan påpeka att min farsa som är gamal bilmek hade lånat den i 4 mån då. Det var allt som gick sönder för mig och bara blanka papper på besiktningen. S/V40N är ointressant för mig däremot pga taskig instrumentpanel. Skitful.
av semmelman
Var å kände på en S40 idag, det enda lilla fel på modellen jag kunde hitta var att bagageutrymmet var lite svårlastat, stort men man får skjuta in sakerna bakifrån istf att lyfta in dom, men det är väl för att det ska bli en snygg lutning på bakrutan. Sen hade just den jag titta på fel färg och var lite repad på ett ställe annars hade jag kanske slagit till!
av Provocative
semmelman skrev:Var å kände på en S40 idag, det enda lilla fel på modellen jag kunde hitta var att bagageutrymmet var lite svårlastat, stort men man får skjuta in sakerna bakifrån istf att lyfta in dom, men det är väl för att det ska bli en snygg lutning på bakrutan. Sen hade just den jag titta på fel färg och var lite repad på ett ställe annars hade jag kanske slagit till!
Som jag sa i ett tidigare inlägg så avskyr jag interiören. Men i övrigt.... Har sett anonser på blocket o om man gillar bilen invändigt så anser iaf jag att det är en mkt prisvärd bil.
av semmelman
Jag tycker den är snygg invändigt. :)

Men jag har loosat mycke pengar på aktier den här hösten så jag vet inte om jag har råd längre... :(
Användarvisningsbild
av SvenB
Om du vill ha en S40N som är lättlastad i bagaget, titta på V50. Det är den Volvokombi jag kört/ägt som har varit minst "skåpbil".
av semmelman
Okej, kan ju va bra med lite utrymme ibland. Men egentligen räcker en S40 för mig, dock är ju V50 lika snygga.
Om det inte vart för ekonomin hade jag bytt upp mig till modernare C70 men det är ju det, ekonomin...
av jumu01
semmelman skrev:Okej, kan ju va bra med lite utrymme ibland. Men egentligen räcker en S40 för mig, dock är ju V50 lika snygga.
Om det inte vart för ekonomin hade jag bytt upp mig till modernare C70 men det är ju det, ekonomin...
Har C70 stort bagageutrymme??
Halvljus

Halogen eller Xenon?

Välkommen ut i trafiken

AC. När ni står stilla, är kylfl&a[…]

Hej. Noterat att över hela hastighetsspannet […]

244 - Bälte bak

- Har inte sökt på skrotar än. Ja[…]