- mån 28 nov 2011, 19:30
Okej, startade för nåt år sen en tråd om vilken som var bäst av BMW och Audi, för någon vecka sen råka jag läsa på bilsmart el vi bilägare el nånstans hur bra Opel är, en bil jag aldrig sett åt så vanlig och tråkful så klockorna stannar, men den kom i ett annat skimmer liksom, i fråga om bekymmersfritt ägande alltså, med mera. Hursomhelst nu har ni fattat bakgrunden att jag är på jakt efter den ultimata bilen och så är vi framme vid rubriken, hittade nämligen en sida efter tips: http://www.reliabilityindex.com/ där de kollar försäkringsbolagens kostnader och får fram de billigaste och dyraste bilmodellerna att äga, eller tillförlitligaste snarare, men se på sjutton Volvo S40 kvalar in som sjätte bästa bilen av alla!!! Har ni sett på den?! :-O) Jag som trodde S40 var en skruttbil, gjord i nåt konstigt europaland, men så fel jag hade, eller? Vad säger ni volvoianer, är nya S40 efter 2004 en så bra bil som kommer ge mig låga underhållskostnader och mycket bekymmersfritt och bekvämt bilkörande, och mest av alla Volvomodeller? Vad säger ni? Är detta modellen?