Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag har en V70 -97 som rycker/hackar när man ligger runt 1500 varv när man kör men gasar eller trampar ned kopplingen försvinner det direkt. Jag har bytt Tändstift, fördelarlock, tändkablar, tändmodul, bränslefilter, bränslepump samt tryckregulator men problemet kvarstår.
Jag har nu inge fler idéer om vad det kan vara. Finns det någon som har idé om vad det kan vara mer som är fel eller som kanske vet så är det välkommet.

MVH
Peter Axelsson
Kan vara spjällhuset som krånglar. Rekommenderas att du tar ut felkoder för det kan finnas flera möjliga orsaker.

Mvh GK
Detta problem har ju jag också! Så jag snor denna tråd!
Precis som ovan, det är ryckigt runt 1500 varv, märks inte alltid och bara i låga jämna hastigheter.
Ska nog kolla igen på spjället, även fast jag gjort rent det förut. Kommer inte ihåg om det blev bättre då.
Kan gasvajern kärva nånstans? Har lite glapp i kulleden som styr spjället också, kan det påverka?

Har som trådskaparen också bytt kablar, stift, rotor, fördelare och bränslefilter. Inte btr dock. Men bilen går ju bra annars. Har heller ingen varningslampa som lyser.

Tack!
Saker som borde kunna påverka är väl lambdan eller lmm:en.
C70 T5 cab 2001 med startproblem

Hej igen, Nu har jag kollat på bilen igen oc[…]

Glödstift öppen krets

*** LÖST *** Nu startar bilen som den ska, &a[…]

Viloläge

Efter att senaste uppdateringen av appen, till den[…]

Kallstart utan värmaren. Starar bilen och v&a[…]