- sön 27 nov 2011, 12:29
Fann min "pärla" ståendes på två hjul och två bromsskivor på en offentlig och välbesökt parkering för några år sedan - trots McFlopp låsbara bultar och några fåtal timmars parkering mitt på dagen.
Å för något år sedan sket sig låsen (trots insmorning & vettigt åtdragningsmoment) och de fick svetsas loss och ersättas av vanliga bultar...
... har dock nivåsensor på larmet efter stölden = harry långfinger får ackompanjemang under dådet och jag slipper självrisk vid däck/fälgstöld (dock lär man väl få 95% avdrag på allt stulet...)
/f
andreas_lofgren skrev:Låsbultar är bara till strul för ärliga människor. Pöböln har inga problem att slå bort dem i alla fall men själv får man ett helvete när de går av.Så sant som det är skrivet - låsbultar går alltid att få bort om man har motivation, och det har oftast dom som behöver gratis däck eller fälg.
På min nuvarande bil har förra ägaren slarvat bort låsmuttern. Skitsmart. De åker i sophinken så fort jag får av dem. Tur att det är varmt ute, sommardäck i November kan annars bli spännande.
Fann min "pärla" ståendes på två hjul och två bromsskivor på en offentlig och välbesökt parkering för några år sedan - trots McFlopp låsbara bultar och några fåtal timmars parkering mitt på dagen.
Å för något år sedan sket sig låsen (trots insmorning & vettigt åtdragningsmoment) och de fick svetsas loss och ersättas av vanliga bultar...
... har dock nivåsensor på larmet efter stölden = harry långfinger får ackompanjemang under dådet och jag slipper självrisk vid däck/fälgstöld (dock lär man väl få 95% avdrag på allt stulet...)
/f
Senast redigerad av 1 flyvert, redigerad totalt 0 gånger.
Håll fast i ratten om traktorn stjälper. Hoppa ej!
- By Edwe