Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

andreas_lofgren skrev:Låsbultar är bara till strul för ärliga människor. Pöböln har inga problem att slå bort dem i alla fall men själv får man ett helvete när de går av.

På min nuvarande bil har förra ägaren slarvat bort låsmuttern. Skitsmart. De åker i sophinken så fort jag får av dem. Tur att det är varmt ute, sommardäck i November kan annars bli spännande.
Så sant som det är skrivet - låsbultar går alltid att få bort om man har motivation, och det har oftast dom som behöver gratis däck eller fälg.

Fann min "pärla" ståendes på två hjul och två bromsskivor på en offentlig och välbesökt parkering för några år sedan - trots McFlopp låsbara bultar och några fåtal timmars parkering mitt på dagen.

Å för något år sedan sket sig låsen (trots insmorning & vettigt åtdragningsmoment) och de fick svetsas loss och ersättas av vanliga bultar...

... har dock nivåsensor på larmet efter stölden = harry långfinger får ackompanjemang under dådet och jag slipper självrisk vid däck/fälgstöld (dock lär man väl få 95% avdrag på allt stulet...) :-(

/f
Senast redigerad av 1 flyvert, redigerad totalt 0 gånger.
Testade Agenos tipps då volvomeken tydligen hade dragit åt som fan (var inne på återkallning för ett tag sedan så jag vet att det är han).
Lossade alla andra med hjälp av Djävlaranamma!!! Sen ut och åkte runt på en asfaltsplan svängde bromsade mm
Vips så släppte den rackaren.
Drar slutdrar alltid med fälgkors nästan så mycket jag orkar men händerna nära centrum av korset och då brukar det bli rätt moment.
Agneo skrev:Gott att höra att mitt knep funkade för dig oldtimersmc
Mvh
Får buga och säga tack Agneo! Och konstatera att detta är ännu ett tilllfälle då det lönar sig att läsa forumet :-)-)

Har testat den hårda vägen med att dra sönder skit låset och då blev det till att använda Biltems grisfi**a slägghammare förlängare och ett lager svordommar.

Vacuumsugning kan ju bli något kanske. G&aum[…]

Toppen ska efterdras kall, 50 - 100 mil om jag kom[…]

Volvo car UX

4.2. 13 e absolut inte viktigt för dig. Men f[…]

Motorvärmare

skriv in regnummer eller t.ex. ring in till Bilia […]