Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Rådlös skrev: En liten utvikning och sidospår: Har någon, någonsin sett en gummiverkstad justera dragmomentet på sina pneumatiska (tryckluft) mutterdragare? Jag har inte gjort det.
Absolut
Jag åker till en liten firma varje år, dom hanterar även den låsbara muttern med bravur
Dom vet också att jag kommer tillbaka och att man då ska lossa sina "egna" fastdragna bultar
Ska man göra det ordentligt kvittar det om du har mutterknack eller fälgkors för att dra åt skruvarna lite lätt då det alltid ska momentdras med nyckel det sista, nått annat är bara fusk.
Och som 2444ever sa så ska de ju loss också.
Underbar maskin http://www.biltema.se/sv/Verktyg/Elverk ... 450-17185/
Funkar klockrent när man ska ha på och av muttrarna. Nackdelen är att du behöver ström till den, men bor man i hus med garage eller liknande så är den kanon. Jag tror t.om att jag har en billigare variant jag köpte för 2-3årsedan och den funkar ännu, köpte även en moment förlängare.
Jag är super nöjd iafl
Jag har en liknande maskin som jag köpte på Jula får några år sedan. Jag kör inte med moment vare sig på plåt eller lättmetallfälgarna. Har hittills inte haft några problem med det, men den dagen jag får det så vet jag ju varför. Tills dess fortsätter jag som förut. Och som sagt, den var suverän att ha när jag skulle ha loss remskivan då jag bytte kamrem förra veckan. En sak som underlättade är ju att det inte finns AC på gammelvolvon, det var bara att lyfta kylaren åt sidan. Det blir värre på den andra då den har AC-kylaren framför, den är inte lika lätt att flytta undan.
Välkommen ut i trafiken

Jag har kvar ett nytt expansionskärl, som &[…]

installera dragkrok

ok! Vilka funktioner får man med med volvo o[…]

Min precis nya XC60 -26 Plus med Darkpaket kommer[…]

Halvljus

Halogen eller Xenon?