NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av TwoTimes
Har en fråga ang mitt larm.

Stannade till på macken för att handla på vägen till jobbet imorrse, när jag låser bilen går larmet igång, dock bara ljudet, inte blinkers.
Larmet går inte att stänga av (ljudet), men bilen går att köra, så jag får köra till jobbet med sirenen igång, var ju för övrigt en kul upplevelse vid rödljusen, fan vad folk tittade sig omkring.

Så, går det att stänga av larmet på ngt sätt? Surt om bilen står och tjuter hela dan, då har man väll inget batteri till i em då jag ska hem.

Enligt Volvos tekniker som jag pratade med imorrse går det inte att stänga av larmet, verkar ju konstigt tycker jag.
av TwoTimes
Hmmm, har läst runt lite... Och då bilen är en 04 kan det kanske vara batteribackuppen i sirenen som är gammal.

Kan det vara så att det var sista rycket i backuppen som gick ur i morrse och det kommer vara tyst nu tro?
av KenZoo
Vet inte om detta kommer vara till någon hjälp, men det hände exakt en Saab 9-5 jag ägde i somras...

Som du beskrev så gick larmet igång utan blinkers eller annat ljus. och det gick inte att stänga av. och mycket riktigt så varnar den för att batteriet i sirenen håller på att ta slut,, den tjöt hela sommaren tills jag orkade byta batterierna =)
Bensinpump till B27A 1978?

Det nummer som du fått av honom är till[…]

Låscylinder

Kan det vara så att förra ägaren h[…]

Vibration på höger sida

Det finns nåt hundratal trådar hä[…]

Låter helt OK. Köpte du bra tändka[…]