- sön 13 nov 2011, 12:11
Styrenheten till min Volvo V70 –02 AWD har krånglat under ca sex månader ibland har den fungerat och vid andra tillfällen givit varierande information om olika fel.
Problemen började två dagar efter service i våras, under sommaren försökte en bilelektrisk firma att åtgärda felet men lyckades inte. Nu har enheten varit hos en servicefirma men kom i retur med en lapp att de kunde inte serva den p.g.a. att enheten har varit öppnad. Vad jag vet har inte enheten varit öppnad men så kan ha skett utan min vetskap.
Nu måste jag försöka få denna eller annan styrenhet att fungera i min bil men för att komma vidare bör min kunskap förbättras med bl.a. vad beteckningarna (A--F) på enheten betyder och vad det skall stå på en ev. annan styrenhet som passar min bil.
Tacksam för hjälp.
Ate .......... ...... (D)6840
(A)8671224 ......... ..... (E)02W194
llllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllll .
..
(B) 10.0925-0403.3 ......... .... (F)5WK8. 4002
(C).1HF2E09L73 :D
Problemen började två dagar efter service i våras, under sommaren försökte en bilelektrisk firma att åtgärda felet men lyckades inte. Nu har enheten varit hos en servicefirma men kom i retur med en lapp att de kunde inte serva den p.g.a. att enheten har varit öppnad. Vad jag vet har inte enheten varit öppnad men så kan ha skett utan min vetskap.
Nu måste jag försöka få denna eller annan styrenhet att fungera i min bil men för att komma vidare bör min kunskap förbättras med bl.a. vad beteckningarna (A--F) på enheten betyder och vad det skall stå på en ev. annan styrenhet som passar min bil.
Tacksam för hjälp.
Ate .......... ...... (D)6840
(A)8671224 ......... ..... (E)02W194
llllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllll .
..
(B) 10.0925-0403.3 ......... .... (F)5WK8. 4002
(C).1HF2E09L73 :D
- By Ikke