Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av CobraAC
Styrenheten till min Volvo V70 –02 AWD har krånglat under ca sex månader ibland har den fungerat och vid andra tillfällen givit varierande information om olika fel.

Problemen började två dagar efter service i våras, under sommaren försökte en bilelektrisk firma att åtgärda felet men lyckades inte. Nu har enheten varit hos en servicefirma men kom i retur med en lapp att de kunde inte serva den p.g.a. att enheten har varit öppnad. Vad jag vet har inte enheten varit öppnad men så kan ha skett utan min vetskap.

Nu måste jag försöka få denna eller annan styrenhet att fungera i min bil men för att komma vidare bör min kunskap förbättras med bl.a. vad beteckningarna (A--F) på enheten betyder och vad det skall stå på en ev. annan styrenhet som passar min bil.

Tacksam för hjälp.

Ate .......... ...... (D)6840

(A)8671224 ......... ..... (E)02W194

llllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllll .
..
(B) 10.0925-0403.3 ......... .... (F)5WK8. 4002

(C).1HF2E09L73 :D
Användarvisningsbild
av Sparkz
8671224 volvos artikelnummer
(E)02W194 Den är tillverkad vecka 19 2002 (4=torsdag?)
10.0925-0403.3 Ate's artikelnummer

Sök på något av artikelnumren på bildelsbasen så hittar du en massa. Verkar som dom vill sälja hela klumpen och inte bara styrenheten, lite dumt.

Vad är problemet med ABS:en mer exakt? Säker på att det är styrenheten?
av CobraAC
Tack Sparkz !

Va bra, då vet jag mera om dessa beteckningar.

Vid en test visades 9400 (DTC) och senare hos en bilelektrisk firma gjordes styrdonsdiagnos
”VOLVO ABS” på min bil som då visade följande kod 0052 Styrdon felaktigt. Personal på
företaget säger också att fr.o.m. –02 har Volvo i viss mån individanpassat styrenheten till
respektive bilvariant.
Användarvisningsbild
av Sparkz
Rätt artikelnummer är rätt styrenhet på bilen. Men mjukvaran skulle kunna skilja, så det kan vara bra att ladda om den om du köper en beg. Om mjukvaruuppgradering fortfarande ingår i service kan du få den vägen utan extra kostnad.

Lyfter en gammal tråd då det nu eventu[…]

Tinol löste du felet?

Transmissionsolja till M66

Det jag med säkerhet vet är att det st&a[…]

Volvo car UX

Som Bilia sa till mig så dom bilar som f&ari[…]