Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Camel
Ja, det är ungefär samma pris i Sverige hos de stora fristående reservdelskedjorna. Ligger på SEK 1446 på Mekonomen t.ex.
Vet inte vad Volvo tar. Bildelsbasen har begagnade för ca en tredjedel av nypriset dvs. SEK 400-500.

EDIT: Nu hoppas vi att bilen startar efter byte av givare. Det har du verkligen förtjänat efter din seriösa satsning för att rädda en fin bil! :)
Senast redigerad av 2 Camel, redigerad totalt 0 gång.
Användarvisningsbild
av Alfredo
Camel skrev:Ja, det är ungefär samma pris i Sverige hos de stora fristående reservdelskedjorna. Ligger på SEK 1446 på Mekonomen t.ex.
Vet inte vad Volvo tar. Bildelsbasen har begagnade för ca en tredjedel av nypriset dvs. SEK 400-500.
Tack Camel, var just från Mekonomen i Hesa Jag tog den och priset skulle vara 160 €
Användarvisningsbild
av Alfredo
Nu är kamaxelgivaren bytt och felkoden borta, bilen tänder på ett par sylindrar men startar inte. Har blivit tillsagd att skaffa från skroten Tändspole,
tändningsgivare, vet inte vad är rätta benämningen för denna men sitter nära spolen, RPM kännare för vevaxel, Eventuellt motor boxen, detta Bosh nr är P 01275208, Dessutom inga nya felkoder, menar nu att byta delar på måfå?
Om någon har något av detta så skicka pm till Mig
Användarvisningsbild
av ÄRRet
Alfredo skrev:Nu är kamaxelgivaren bytt och felkoden borta, bilen tänder på ett par sylindrar men startar inte. Har blivit tillsagd att skaffa från skroten Tändspole,
tändningsgivare, vet inte vad är rätta benämningen för denna men sitter nära spolen, RPM kännare för vevaxel, Eventuellt motor boxen, detta Bosh nr är P 01275208, Dessutom inga nya felkoder, menar nu att byta delar på måfå?
Är bilen chippad? Hade mycket problem med min, olika felkoder hela tiden och när den väl startade så gick motorn lika rent och fint som en misskött tändkulemotor. Avslöjar lösningen om din bil är chippad.
Användarvisningsbild
av Alfredo
ÄRRet skrev:
Alfredo skrev:Nu är kamaxelgivaren bytt och felkoden borta, bilen tänder på ett par sylindrar men startar inte. Har blivit tillsagd att skaffa från skroten Tändspole,
Är bilen chippad? Hade mycket problem med min, olika felkoder hela tiden och när den väl startade så gick motorn lika rent och fint som en misskött tändkulemotor. Avslöjar lösningen om din bil är chippad.
Tror inte den är vessad, beror på att några 10 meter ledningar är skalade.
Användarvisningsbild
av Alfredo
Beställt vevaxelgivare och tändspole från skroten, kommer på Måndag. Påstås att vevaxelns signal försvagas under startförsök och gnistan också!
Om Jag behöver Motorboxen skulle den kosta 3000 skr, borde finnas billigare?
av *pettson*
Alfredo skrev:Beställt vevaxelgivare och tändspole från skroten, kommer på Måndag. Påstås att vevaxelns signal försvagas under startförsök och gnistan också!
Om Jag behöver Motorboxen skulle den kosta 3000 skr, borde finnas billigare?
Om det försvagas under start så piska dom som skruvar åt dej. Det verkar som om kollen på vad man gör är mycket låg vid det här laget.
Det betyder att startmotorn tar för mycket ström. Den måste då smörjas upp i växellådan (jo den har en växellåda inuti) samt i gavellagren. Sen går den lätt igen och lär inte påverka nåt. Att byta spole och annat hjälper inte ett dugg.
Användarvisningsbild
av Alfredo
Startmotorn är bytt till en fabriksrenoverad för att anslutningarna var stekta. Ska kolla upp saken på Måndag, mäta med voltmätare över starten.
Tacksam för tipset!
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 12

Artikel numret till Volvos originaldörrskydd […]

Missljud -22 V60 T6

Stämmer att jag inte får ladda i v&au[…]

Kollade i kabel stycket vid vänster bakdö[…]