Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Se ovan. Det är osannolikt att det kommer PS till någon av de fem eller sexcylindriga motorerna.
andreas_lofgren skrev:Se ovan. Det är osannolikt att det kommer PS till någon av de fem eller sexcylindriga motorerna.
Har du kött på benen för det :?:
Powershift tillverkas av tyska växellådsföretaget Getrag och de samarbetar med ford sen 2001 "GETRAG Ford Transmissions", Samt även andra bilmärken. Dubbelkopplings tekniken är enligt många framtiden. Så jag tippar på att Volvo redan har skissat fram en fortsatt plan på PS när deras nya (egna) fyrcylindriga bensin och diesel motorer kommer. Allt för att få ner förbrukning och miljöpåverkan.

Källa:
http://www.getrag.com/en/25
Det finns mycket som tyder på att den bara kommer till de motorer som är utvecklade tillsammans med Ford. Det kan ha med avtal att göra eller helt enkelt produktionsekonomi. Det är antagligen inte värt att bygga om lådan till de femcylindriga motorerna.

Jag hoppas jag har fel, ingen blir gladare än jag om Volvo kastar ur sina omoderna gamla AW lådor.
haha jag lästa inte tillräckligt ser ja nu.. :oops: jag var helt inne på kommande motorer.. du har antagligen rätt angående dagens existerande motorer..
CabBO skrev:Håller på nu med att få tag i en T5 och/eller T6 hos handlarna för att prova skillnaden. Du tycker Powershiften är bättre än den Manuella även fast man kan växla ner och dra på med den.
Tips, hör med BraBil i Enköping, som ju inte är så farligt långt ifrån Stockholm. Verkar som en hel del av de T6or som säljs går via dom, och dom kunde dessutom erbjuda ett riktigt bra pris på den XC60 T6 jag köpte där (med Polestar). Han jag köpte av heter Christian Philqvist och gav mkt bra service och ett seriöst intryck.
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8

IMG_2421.jpeg

Hej! Yttre damask på drivknut bak är sk[…]

Tack skall ni ha, Slog in följande exempel p&[…]

Tack för tips. Det blev vanlig bränslesl[…]