NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av jumu01
DrChris skrev: Men les for all del mer i det norske forumet, da spesielt på Hall of Fame for noen tips om hva som er mulig med produkter og masse tid. kan hende man kan konvertere deg også :-)-) ....
Ingen risk, att själv vaxa bilen och sedan efter 3-4 svängar med Pricktabort så är din egenhändiga vaxning lika med noll detta kommer att kräva ny vaxning, så det kan bli ett antal vaxningar per vinter, detta är jag alldeles för bekväm av mig så jag överlåter detta till proffsen och jag kan härja på med Pricktabort om det nu skulle behövas och ha samma glans över bilen.

Känner ingen glädje av det arbete egenhändig vaxning ger så lång tid för så kortvarig effekt, dessa pengar kan jag ta på ett kortvarigt övertidsjobb och ägna tiden till annat.

Är lite pedant så lägger min tid på kupen istället och det räcker.
av larhol
jumu01 skrev:
Rasken skrev:Var hos ÅF idag och beställde lackkonservering till bilen. Skönt att få det gjort innan man kör ut den på vägarna :)
Klokt val Rasken med lackkonservering! :wink:
Min kommer att ta vägarna förbi Ditec innan jag har den helt i min besittning!
Oj vad glad jag blir, leveransstatus 7 och beräknad leverans v.47 !
Sedan blir det en väntan hos ÅF med dragkrok, Xenonkonvertering av helljusen,extra 12-voltsutag fram, stänkskydd o lackkonservering!

Hej,
Ett tips. Kontrollera med din återförsäljare vad som gäller vid lackkonservering och/samt följande garantier och reklamationer. Vår
återförsäljare (Ahlbergs Bil, Blekinge) utför lackkonservering med TOUGHGUARD, Prorange by Lahega vilket är ett 2-komponents
lackskydd där samtliga Volvo-garantier gäller.
MVH
Lars
av DrChris
Ingen risk, att själv vaxa bilen och sedan efter 3-4 svängar med Pricktabort så är din egenhändiga vaxning lika med noll detta kommer att kräva ny vaxning, så det kan bli ett antal vaxningar per vinter, detta är jag alldeles för bekväm av mig så jag överlåter detta till proffsen och jag kan härja på med Pricktabort om det nu skulle behövas och ha samma glans över bilen.

Dette er litt OT, men jeg lurer hvilken voks du bruker. PB er kjent for å väre snill mot alle typer LSP. Min LSP (som bestod av Jeatseal og Natty's Blue) holdt fra November til Mars/April med jevnlig bruk av PB og Orange Pre Wask (1:6-7 ish). Jeg vasker bil 1 gang i uken...
av DrChris
larhol skrev:
jumu01 skrev:
Rasken skrev:Var hos ÅF idag och beställde lackkonservering till bilen. Skönt att få det gjort innan man kör ut den på vägarna :)
Klokt val Rasken med lackkonservering! :wink:
Min kommer att ta vägarna förbi Ditec innan jag har den helt i min besittning!
Oj vad glad jag blir, leveransstatus 7 och beräknad leverans v.47 !
Sedan blir det en väntan hos ÅF med dragkrok, Xenonkonvertering av helljusen,extra 12-voltsutag fram, stänkskydd o lackkonservering!

Hej,
Ett tips. Kontrollera med din återförsäljare vad som gäller vid lackkonservering och/samt följande garantier och reklamationer. Vår
återförsäljare (Ahlbergs Bil, Blekinge) utför lackkonservering med TOUGHGUARD, Prorange by Lahega vilket är ett 2-komponents
lackskydd där samtliga Volvo-garantier gäller.
MVH
Lars
Dette hörte jeg fra min Norske ÅF: "Volvo gir ikke lakkgaranti ved bruk av Ditec". Dere som kommer fra Volvo hjemlandet, stemmer dette?
av jumu01
Till Mc använder jag Sonax.

Inga problem med DITEC, dom tar över Volvos lackskyddsgaranti om nu Volvo skulle hävda att lackskadan beror på lackkonserveringen, så är det på min nuvarande bil.
av Rasken
Jag kör min lackkonserving innan jag hämtar ut bilen hos Volvobil i Göteborg. Det är toughguard som gäller där enligt säljaren och då borde väl garantier fortfarande gälla? Annars borde dom väl varnat mig för att garantier försvinner om jag lackkonserverar hos dem hoppas jag... :|
av jumu01
Grattis Arbetaren :-)-)!

Min beställning har fastnat i leveransstatus 7 och leveransen tillbaka flyttad till v.48,hoppas bara jag inte råkat ut för samma kvalitetskontroll som Kluster gjorde där det visade sig att vid leveransen så hade dom missat en del fel, uselt av Gentfabriken tycker jag.
  • 1
  • 36
  • 37
  • 38
  • 39
  • 40
  • 47
240 b230f lh 2.4 impulsgivarsignal

Kan tillägga att efter jag bytt tändspol[…]

Anliggande frambroms 740

Hej! Upplever att frambromsen känns lite anli[…]

installera dragkrok