- lör 02 sep 2006, 22:44
akre skrev:Självklart ska de kontrollera spelet... du skriver ju själv "Det visade sig som jag trodde att magnetkopplingen är för sliten"... så då har de väl kontrollerat antar jag?Jo, men nu var det så att när vi var på semester hade jag bilen inlämnad på bilbolaget i timrå(sundsvall) och de upptäckte att torkfiltret var paj. De skulle då stänga i två veckor och killen som skulle fixa bilen i timrå skulle jobba dessa två veckor på bilbolaget i sundsvall. Torkfiltret byttes och anläggningen fungerade i fem minuter. Min semester tog slut, var tvungen att åka hem och ringde till bilbolaget sundsvall och de skulle stå för en felsökning/provtryckning på volvo i vetlanda för att se om det var något som de kunde ha missat. Så volvo i vetlanda har kollat spelet men tydligen inte bilbolaget i sundsvall. Min fråga är då, skulle inte detta ha upptäckts vid kontroll första gången om de skall kontrollera?? För är det nåt som bilbolaget missat skulle de stå för det.
Det jag menar är att du kan kontrollera att det verkligen är det som är problemet genom att mäta själv. Då vet du ju om du måste lägga pengar på att byta kopplingen.
Det går även att ta bort ett shims mellan axel och kopplingsplatta, men som jag har skrivit i någon annan tråd så skulle jag dra mig för att göra det i ett trycksatt system. Man måste lossa på kompressorn för att komma åt...
För de 7000kr så antar jag att de byter hela kompressorn + fyller systemet.