Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Variosboy
goransson89 skrev:Fan... Verkar som att 80% på det här forumet jobbar som kontorsnissar? :O Själv jobbar jag som "demontör" på skroten :)
Tror snarare att det är så att det är fler som har "fysiska" jobb som inte är så stolta över det och därför väljer att inte skriva det!?
Om det är som jag tror så är det trist....
av Turbo-Fredde
Variosboy skrev:
goransson89 skrev:Fan... Verkar som att 80% på det här forumet jobbar som kontorsnissar? :O Själv jobbar jag som "demontör" på skroten :)
Tror snarare att det är så att det är fler som har "fysiska" jobb som inte är så stolta över det och därför väljer att inte skriva det!?
Om det är som jag tror så är det trist....
Eller så är det så att vi som jobbet fysiskt inte har en dator att tillgå på jobbet, vilket gör att färre av oss skriver i "oviktiga" trådar när man får lite tid över på kvällen för datorn.
Användarvisningsbild
av Fluffen
Jag går ju som sagt hemma nu men är i vanliga fall timmanställd hos en underleverantör till SAAB.
När jag inte jobbar ute är jag hemma och jobbar på vårat lantbruk, spenderar också mycket tid i verkstan med div projekt och underhåll.

Jag har aldrig varit nån "kontorsnisse", jag gillar omväxlande jobb som är praktiska och då passar lantbruket perfekt. :-)-)
Skäms inte heller för att kalla mig för bonnläpp, bonne osv. Folk som använder det som nedsättande ord har nog mer problem själva än vad jag har. :D
av llesrof
Fluffen skrev:
Skäms inte heller för att kalla mig för bonnläpp, bonne osv. Folk som använder det som nedsättande ord har nog mer problem själva än vad jag har. :D
Ungefär lika mycket problem som de som använder ord som "kontorsnisse", nedsättande eller..? Näe, ingen skall skämmas för sitt arbete såvida inte någon är yrkesförbrytare eller yrkespolitier. Alla behövs. Sedan kan man alltid finna stereotyper och attribut inom alla yrkesgrupper.
Användarvisningsbild
av Fluffen
Kontorsnisse ser jag inte som ett nedsättande ord, jag ser det mer som ett samlingsnamn för div kontorsarbeten av olika typer. Det var inte meningen att vara nedlåtande iallafall om nu någon tolkade det så. :-)-)
Klankar du ner på de demokratiskt valda som styr sverige eller, yrkespolitikerna alltså? :wink:
Chaffis, knegare och korvgubbe ser jag heller inga problem med för övrigt...Gör du?

Just bönder är populärt att klanka ner på rent allmänt, inavel, ettan lös, dum och grövre saker ändå har man ju både hört och läst otaliga gånger. :roll:
Bönder är underskattade för i slutändan är det de som gör det möjligt för folk att köpa billig mat på ICA, gud nåde om mjölken är dyrare än vattnet de köper på flaska...
För att återgå till topic så tror jag att få personer idag skäms för att skriva vad de jobbar med så den förklaringen köper jag inte. :D Kanske det var mer så förr men inte idag.
Användarvisningsbild
av TotanTotan
Jag har mest varit yrkeschaufför i min karriär:
Buss - skolskjuts med turistbuss på vardagen och beställningstrafik på helgerna
Lastbil - körde lösflak runt i Västerås mellan olika ABB ställen för ASG
Långtradare - körde på Europa i länder som Polen, Tyskland, Holland, Belgien, Jugoslavien mm
Taxi - först som anställd på Västerås Taxi
Buss - Västerås lokaltrafik
Taxi - eget företag med flera bilar och delägare i beställningscentralen där jag även var VD sista året
Buss - Swebus, körde expressbussen till stockholm, beställningstrafik och skolskjuts
Taxi - var anställd som chaufför sista åren

Tyvärr så har jag varit med om 3 ganska allvarliga krockar under åren som resulterat i 3 whiplashskador, krossad höft,
ny höftled och många skruvar för att lappa ihop skiten så att nu är man förtidspensionär men det gör inget, man anpassar sig bara
efter dom nya förutsättningarna. Kan avsluta med att mitt första riktiga jobb var, efter jag slutade 9:an och tog ett sabbatsår,
så tjärade jag kyrktak det ni. Kan tillägga att säkerhetslinor hade bara han som tog kyrktornet. Vi andra på taket höll oss i
stegen med en hand och i samma hand höll du en tjärhink och i den andra en stor strykare som du blaskade ut tjäran med.
av Knekten
Jobbar som maskinmekaniker på Pon Equipment, så jag får hålla med på maskiner och motorer hela dagarna. Skruvar givetvis enbart Catapiller, något annat vore ju tråkigt! 8)
av Jimpen89
Jobbar som arbetsledare på ett av de större byggföretagen. Är just nu en kalkylnisse som försöker ro hem lite jobb åt företaget medan man väntar på att få komma ut och producera lite hus igen.
av S.t.r.a.n.D
Jobbar som flygtekniker på JAS 39 Gripen. Naturligtvis fotoförbud där också men nätet kryllar ju av bilder på "plastraketen"...

Bild
  • 1
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 19
Stefans 968

Slipgrund och första lager färg. IMG_12[…]

@EmilWärn, Fungerar detta även på […]

Har haft flertalet 2.4d och kört många […]