PV, Duett, P1800, P1900, Amazon, 140, 160 relaterade ämnen men här diskuterar vi även Volvo 903 (Valp) & TP21 (Sugga) samt EPA och A-traktorer

Moderator: Moderatorer

av Jiim
Har köpt en ny bakruta till min duett då den förra va sprucken. och nu är de det att få dit den nya. så jag undrar vilket som är de bästa sättet att få dit den på? vill ju inte knäcka den!

Nån som har nå bra knep?
av Amarace
Dom små på dörrarna alltså? ELler sidoruta?
Iaf, vilket som så lägger du först i rutan i listen, sen lägger du ett snöre i listen och sätter dit rutan så mycket du kan, sen använder du snöret att dra i så att kanten på listen kliver över plåtkanten, en fördel att vara två så en trycker på rutan medans en drar i snöret/petar listen.
Användarvisningsbild
av NisseHult
Att blöta ner snöret och listen i vatten med lite diskmedel i underlättar betydligt.
ha gärna en sprayflaska med undermedlet till hands.

Är det någon som vet blandningsförhållandet?
Har för mej att man bara ska springa förbi med diskmedlet. :D
Användarvisningsbild
av Adamgreen
Som sagt , peta ner ett snöre i fönsterlisten och tryck fast fönstret så gått det går och sen dra i snöret!
av Jiim
Amarace skrev:Dom små på dörrarna alltså? ELler sidoruta?
Iaf, vilket som så lägger du först i rutan i listen, sen lägger du ett snöre i listen och sätter dit rutan så mycket du kan, sen använder du snöret att dra i så att kanten på listen kliver över plåtkanten, en fördel att vara två så en trycker på rutan medans en drar i snöret/petar listen.
Är en A-traktor så dom små på bakdörrarna.

Jaha okey ska prova de tack för tipset. men visst ska rutan kunna ligga mot plåtkanten som listen ska över?

Är ju taksänkt oxå så de är nå specialrutor men tycker nästan dom vart lite stora och har inte kvar dom gamla och jämföra med
XC70 2016

Tack. All info är uppskattad oavsett bra elle[…]

En ständig jakt på kapital verkar vara […]

Volvo 945 STARTAR EJ

Hur nollar jag felkoder utan obd2? Bara att lo[…]

Det gör att motorn blir varmare snabbt nä[…]