Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

eccy243 skrev:Turboklockan sa du? ;)
http://www.garaget.org/?car=251047&image=2367270
Just ja du har ju en sån du också, fast jag tror dom kallas turboklocka på riktigt :)

Mera pyssel:
Fick för mig att sätta dit bränsleledningen för värmaren men jag lyckades riva ner krängningshämmaren istället :lol:
Bild
ser inte ut att vara nån skillnad men 21mm istället för 19 gjorde mycket

Även fast min muttermaskin har ett spräckt hus så den läcker luft så lyckades den tvinna av stagen :roll:
Bild

I brist på andra (gav bort ett par fräscha jag hade liggande för en vecka sen...) så fick det bli svetsen och lappa ihop dom tills jag får köpa nya.
Bild
Tror rosten tunnat ur dom en smula på mitten också

Vilket lyft, nya krängningshämmarstag och bussningar på det här sen bara :D
Bild

Soppaledning
Bild

enligt monteringsanvisningen ska den sitta på returledningen men på bilen jag tog den från satt den på tryckledningen och då returröret slutar en bra bit upp i tanken kändes det bättre att köra på den andra slangen (sen att T-korset inte passade på den mindre returslangen avgjorde också lite grann)
Bild
Jag har provkört bränslepumparna och pumpen till värmaren håller tätt även fast den har tryck före så den kommer inte dränka värmaren (sen hur mycket den får när man väl startar den var en annan femma)

Kablarna förlängda på bränslepumpen och krympslang ditvärmd då isoleringen var rätt murken.
Bild

Pump monterad
Bild

Börjar faktiskt bli klart nu. ska bara koppla in den på vattenslangarna, sätta dit ett relä för fläkten och tändningsström för lyset på tiduret och sätta dit en avgasslang och nån form av gnistsläckare.
Bild

När jag var och rotade runt under insuget för att få upp kablarna till bensinpumpen fick jag se en slang som hängde lös från vevhusventilationen och andra änden skulle tydligen sitta under insuget så nu har jag perfekt tomgång på den :D
Hur länge den slangen hängt lös har jag ingen aning om men motorn har då krånglat med tomgången i flera månader och hur den bara dragit 0,85-0,9 blandad körning blir ett ännu större mysterium :roll:

Naturligtvis blev det en testrunda runt byn för att testa om det märktes nån skillnad med krängningshämmaren och det gjorde det. Styrningen svarade betydligt bättre och eftersom det regnade ( :oops: ) fick jag ju lov testa vägegenskaperna och nu är den hur lättkontrollerad som helst.
Går till och med att kasta runt den i en korsning utan problem vilket aldrig gått förut då den släppt på innerhjulet hela tiden :)

Nya bussningar och en ny styrled som jag märkte var glapp så ska den nog bli riktigt rolig att köra :P
Lyckades para ihop en massa slangar till två stycken och tydligen så var värmepaketet inkopplat baklänges förut :oops:
Bild

Ja det är TRÅNGT bakom motorn
Bild

Eldragning pågår
Bild

Så blev det till sist. Tyvärr så hade jag fel relä (skulle varit ett växlande men hade inget hemma) så 1ans läge på fläkten funkar inte utan värmaren igång och ger en massa spännande fel som att det går att tända lyset med fläktvredet :lol:
Bild

Det som är kvar är att snickra ihop en ljuddämpare men nu är den fullt fungerande och användbar iallafall :P
Bild

Var orolig för att värmen skulle bli sämre när cirkulationspumpen kom mellan men efter att jag flyttat rätt alla slangar till värmepaketet blev värmen ännu värre så nu bränner man sig på luften som blåser ut :P
Härligt, slangen på topplocket flög av men den här gången hann inte tempmätaren mer än upp på rött så jag tror då motorn höll :x
  • 1
  • 56
  • 57
  • 58
  • 59
  • 60
  • 75

V70N 2005:a, 140 HK, bensinare som jag kör ha[…]

Jag försöker byta listen (den mindre, fr[…]

Läcker spolarvätska avstängd

Någon som har koll på var man kan k&ou[…]

Finns säkert många anledningar, men had[…]