eccy243 skrev:Turboklockan sa du? ;)
http://www.garaget.org/?car=251047&image=2367270
Just ja du har ju en sån du också, fast jag tror dom kallas turboklocka på riktigt :)
Mera pyssel:
Fick för mig att sätta dit bränsleledningen för värmaren men jag lyckades riva ner krängningshämmaren istället :lol:

ser inte ut att vara nån skillnad men 21mm istället för 19 gjorde mycket
Även fast min muttermaskin har ett spräckt hus så den läcker luft så lyckades den tvinna av stagen :roll:
I brist på andra (gav bort ett par fräscha jag hade liggande för en vecka sen...) så fick det bli svetsen och lappa ihop dom tills jag får köpa nya.

Tror rosten tunnat ur dom en smula på mitten också
Vilket lyft, nya krängningshämmarstag och bussningar på det här sen bara :D
Soppaledning
enligt monteringsanvisningen ska den sitta på returledningen men på bilen jag tog den från satt den på tryckledningen och då returröret slutar en bra bit upp i tanken kändes det bättre att köra på den andra slangen (sen att T-korset inte passade på den mindre returslangen avgjorde också lite grann)

Jag har provkört bränslepumparna och pumpen till värmaren håller tätt även fast den har tryck före så den kommer inte dränka värmaren (sen hur mycket den får när man väl startar den var en annan femma)
Kablarna förlängda på bränslepumpen och krympslang ditvärmd då isoleringen var rätt murken.
Pump monterad
Börjar faktiskt bli klart nu. ska bara koppla in den på vattenslangarna, sätta dit ett relä för fläkten och tändningsström för lyset på tiduret och sätta dit en avgasslang och nån form av gnistsläckare.
När jag var och rotade runt under insuget för att få upp kablarna till bensinpumpen fick jag se en slang som hängde lös från vevhusventilationen och andra änden skulle tydligen sitta under insuget så nu har jag perfekt tomgång på den :D
Hur länge den slangen hängt lös har jag ingen aning om men motorn har då krånglat med tomgången i flera månader och hur den bara dragit 0,85-0,9 blandad körning blir ett ännu större mysterium :roll:
Naturligtvis blev det en testrunda runt byn för att testa om det märktes nån skillnad med krängningshämmaren och det gjorde det. Styrningen svarade betydligt bättre och eftersom det regnade (

) fick jag ju lov testa vägegenskaperna och nu är den hur lättkontrollerad som helst.
Går till och med att kasta runt den i en korsning utan problem vilket aldrig gått förut då den släppt på innerhjulet hela tiden :)
Nya bussningar och en ny styrled som jag märkte var glapp så ska den nog bli riktigt rolig att köra
