NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Rasken
Leveransstatusen tog ett skutt från 2 till 5 idag. Leveranstiden är dock oförändrad till v.46. Det närmar sig med stormsteg och jag längtar väldigt mycket nu.
Har du mätt förbrukningen något mer Kluster? Det vore roligt att jämföra sedan när man får sin egna bil :)
av Kluster
Rasken, jag kan tydligen inte få den att dra mer på landsvägskörning än 0,57 som mest! :) Då har jag blandat farthållaren och mer aktiv körning med runt 120-130 km/h så jag är mer än nöjd!
Kör jag lugnare dvs håller hastigheten kommer jag ner till 0,53. Detta är med dubbdäck ska också tilläggas...
av jumu01
Kluster skrev:Rasken, jag kan tydligen inte få den att dra mer på landsvägskörning än 0,57 som mest! :) Då har jag blandat farthållaren och mer aktiv körning med runt 120-130 km/h så jag är mer än nöjd!
Kör jag lugnare dvs håller hastigheten kommer jag ner till 0,53. Detta är med dubbdäck ska också tilläggas...
Riktigt trevliga siffror du redovisar Kluster och detta i farter runt 120-130 :-DD , hoppas bara min kommer att vara lika snål!
Sedan skall an ju ha i åtanke på att du även kör med automatlåda vilket talar för vilken fin motor denna 5-cyl är!!
Förhoppningar finns ju sedan framöver att få tag på samma programvara som sitter i D4 då det är samma motor! :mrgreen:
av Kluster
Ja jumu01, dessa siffror kom jag sällan ner i med min förra 2,0D -08 så ja, jag är nöjd! 8)
Och nej, jag ångrar inte automatlådan en endaste sekund! :)
av Kluster
jimmi77 skrev:Idag kl 15:30 hämtas hon ut. V50 D3 classic momentum 8) . En lång och jobbig väntan är över! I helgen blir det nog en längre tripp iaf! :D
Grattis jimmi77! :-)-) Bra val av motor! :wink:
henrikjohansson82 skrev:i morgon ska jag hämta ut pärlan! 2 månader efter beställning, och då har den stått hos handlaren i snart 2 veckor.

fick på solfilm idag, blev grymt fint.

återkommer i morgon kväll för utvärdering!
Grattis henrikjohansson82! :-)-)
  • 1
  • 34
  • 35
  • 36
  • 37
  • 38
  • 47

Tips: Lyssnar man mkt på radio är Tu[…]

240 b230f lh 2.4 impulsgivarsignal

Kan tillägga att efter jag bytt tändspol[…]

Anliggande frambroms 740