- sön 12 jun 2011, 22:53
God kväll! Tänkte bara avsluta med att berätta att sköljningen gick bra. Omega 907 i och 10 min tomgång ut med denna råoljelika sörja, i med nytt filter och rusta oljan. Körde ca 10 mil och ut med en mörkbrun sörja och till slut nytt filter igen och i med q8 formula exel 5w-40. Svårt att läsa av stickan nu så klar är oljan..och nu är det väl bara att njuts av sommarens bilsemestrar och vänta på att motorn ska rasa.
Ps När jag köpte bilen fick jag fylla på ca 1 liter olja, ok tänkte jag dom kanske glömde skvätten oljefiltret tar men när jag såg oljefiltret så började man verkligen undra om dom överhuvudtaget gjort service på bilen... Jag hoppas verkligen det var omegat som förde med sig all den skiten till filtret..eller så tyckte servicekillarna att filter och olja gott kunde rulla 2000 mil till för det är ju ändå en longlife olja dom rekomenderar..
Mvh/fredrik
Ps När jag köpte bilen fick jag fylla på ca 1 liter olja, ok tänkte jag dom kanske glömde skvätten oljefiltret tar men när jag såg oljefiltret så började man verkligen undra om dom överhuvudtaget gjort service på bilen... Jag hoppas verkligen det var omegat som förde med sig all den skiten till filtret..eller så tyckte servicekillarna att filter och olja gott kunde rulla 2000 mil till för det är ju ändå en longlife olja dom rekomenderar..
Mvh/fredrik