- fre 21 okt 2011, 11:00
#579083
Men i grund och botten så köper man väl inte t ex en T6 om man är ointresserad av prestanda så nog lär det utnyttjas. Vore ju väldigt dumt att betala de pengarna för ett Summum-paket annars. :D
Personligen tror jag att det kvittar om bilen ifråga har mest hästar från början eller om det skeppats in mjukvara för att få mer kusar, de körs lika hårt/snällt med bägge alternativen allra helst om vi ser till D3 och D5. Många gånger köps det nog uppdatering både till D3 och D5 bara för att det finns typ.
Iofs så är väl de enda "sportiga" alternativen från Volvo idag T5 och T6, de varianterna tror jag har en lite gasgladare köpare än en köpare av en D3/D5. :)
Sen kan man fundera på om det verkligen har någon större betydelse för livslängden så länge man håller sig till Polestar, har svårt att se att Volvo lägger sig så nära hållfasthetsgränserna att det ska göra nån större skillnad på livslängden.
Personligen tror jag att det kvittar om bilen ifråga har mest hästar från början eller om det skeppats in mjukvara för att få mer kusar, de körs lika hårt/snällt med bägge alternativen allra helst om vi ser till D3 och D5. Många gånger köps det nog uppdatering både till D3 och D5 bara för att det finns typ.
Iofs så är väl de enda "sportiga" alternativen från Volvo idag T5 och T6, de varianterna tror jag har en lite gasgladare köpare än en köpare av en D3/D5. :)
Sen kan man fundera på om det verkligen har någon större betydelse för livslängden så länge man håller sig till Polestar, har svårt att se att Volvo lägger sig så nära hållfasthetsgränserna att det ska göra nån större skillnad på livslängden.