av LasseKongo - ons 19 okt 2011, 20:16
- ons 19 okt 2011, 20:16
#578582
Med 1000 mil/år hade jag lätt valt T4F, roligare än D3 och billigare i inköp, sedan som sagt skattefri och möjlighet till 2 bränslen. Powershift
har jag inte testat, den har ju fått lite blandad kritik. Själv blev det T6 då jag också har korta körsträckor/år, men ville ha AWD och dessutom
få äga en rak bensin 6:a en gång i livet, dom lär inte tillverkas så länge till.
När det gäller utrustning hade jag gått på Summum, prisvärt om du frågar mig, och sedan kompletterat med åtminstone något av teknikpaketen.
Jag valde även herrgårdsvagnspaket för att få laminerade rutor, det är inget jag ångrar. Har även driver support, mer tveksam till om det är prisvärt,
men radar farthållarnen som klarar kö-körning (med automat) är ganska trevlig.
Kolla även upp om Volvo-on-call kan starta den standard monterade el-värmaren påT4F, tror bara det funkar med bränslevärmarna, men då är det iallafall kanon.
har jag inte testat, den har ju fått lite blandad kritik. Själv blev det T6 då jag också har korta körsträckor/år, men ville ha AWD och dessutom
få äga en rak bensin 6:a en gång i livet, dom lär inte tillverkas så länge till.
När det gäller utrustning hade jag gått på Summum, prisvärt om du frågar mig, och sedan kompletterat med åtminstone något av teknikpaketen.
Jag valde även herrgårdsvagnspaket för att få laminerade rutor, det är inget jag ångrar. Har även driver support, mer tveksam till om det är prisvärt,
men radar farthållarnen som klarar kö-körning (med automat) är ganska trevlig.
Kolla även upp om Volvo-on-call kan starta den standard monterade el-värmaren påT4F, tror bara det funkar med bränslevärmarna, men då är det iallafall kanon.
Jag klimat kompenserar för din miljöbil.