såld nej folk vände rätt fort när dom såg att det satt en automatlåda i den (att det sen var ett par liter glykol på golvet hjälpte ju knappast till)
Kampen för årets besiktning har nu börjat :) När den blev avställd under våren och sommaren gav stötdämparna upp totalt på den men bak tror jag den kommer gå genom på. De främre var så slut att den krängde fram som en bakfull elefant över vägen :lol:
började lite fint med att riva ur förarstolen + golvmattorna och torka dom pga läckande värmekran (beställt en ny)

är mer vatten än vad som syns då mattan flöt runt och det brukade forsa fram under stolen när jag bromsade :roll:
efter många våldsamheter svordomar och moraliskt stöd så släppte en dämpare
verktyg som användes
lite misshandlad mutter till dämparen :)
bättre begagnad biltemadämpare monterad
fjäder påväg tillbaka
klart på en sida
andra sidan gick allt smärtfritt på så den tog väl en tredjedel av tiden att byta på
något törstig blev man ju under arbetets gång :lol:
tydligen så om man ska ha lös ljuddämpningsmattorna nästan hela ska man blötlägga golvet ett halvår för då flyter dom nästan :lol:
rost och fukt i stora mängder (mattan är utskuren och slängd på tork nu)
innertaket har sett sina bästa dagar kan man lugnt påstå :lol:
började växa saker på den också men ska nog tvätta den innan besiktningen i år :)
och aldrig en bil som inte måste svetsas
bytte till en hel baklampa också
höger sida var också rutten
Slipat och målat golvet där det var som rostigast
hällde på lite kitt och hålrumsskydd där jag tyckte det behövdes :)
Har underredsbehandlat och svetsat klart men tyvärr var det så dammigt att det gick inte att ta kort så det kommer en annan gång
Ska vänta på värmekranen och byta den innan inredningen ska in igen då det kan bli blött igen om det vill sig illa men annars ska den nog kanske gå genom bes igen.
Avgasröret har jag svetsat ihop igen också