Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av päpplet
plockade ur lite grejs ur handskfacket idag och golvet var lite blötare och grönare än vanligt...
Bild
på högersidan den här gången så nu är det inte värmekranen som läcker längre :roll:
Användarvisningsbild
av päpplet
Det är inte helt dött här heller då den troligen kommer få agera vinterpulka ett år till, en megauppdatering kommer inom kort på vad som skett :wink:
Användarvisningsbild
av päpplet
såld nej folk vände rätt fort när dom såg att det satt en automatlåda i den (att det sen var ett par liter glykol på golvet hjälpte ju knappast till)

Kampen för årets besiktning har nu börjat :) När den blev avställd under våren och sommaren gav stötdämparna upp totalt på den men bak tror jag den kommer gå genom på. De främre var så slut att den krängde fram som en bakfull elefant över vägen :lol:

Bild

började lite fint med att riva ur förarstolen + golvmattorna och torka dom pga läckande värmekran (beställt en ny)
Bild
är mer vatten än vad som syns då mattan flöt runt och det brukade forsa fram under stolen när jag bromsade :roll:

efter många våldsamheter svordomar och moraliskt stöd så släppte en dämpare
Bild

verktyg som användes
Bild

lite misshandlad mutter till dämparen :)
Bild

bättre begagnad biltemadämpare monterad
Bild

fjäder påväg tillbaka
Bild

klart på en sida
Bild

andra sidan gick allt smärtfritt på så den tog väl en tredjedel av tiden att byta på
Bild

något törstig blev man ju under arbetets gång :lol:
Bild

tydligen så om man ska ha lös ljuddämpningsmattorna nästan hela ska man blötlägga golvet ett halvår för då flyter dom nästan :lol:
Bild

rost och fukt i stora mängder (mattan är utskuren och slängd på tork nu)
Bild

innertaket har sett sina bästa dagar kan man lugnt påstå :lol:
Bild

började växa saker på den också men ska nog tvätta den innan besiktningen i år :)
Bild

och aldrig en bil som inte måste svetsas
Bild

Bild

Bild

bytte till en hel baklampa också
Bild

höger sida var också rutten :x
Bild

Bild

Slipat och målat golvet där det var som rostigast
Bild

hällde på lite kitt och hålrumsskydd där jag tyckte det behövdes :)
Bild

Har underredsbehandlat och svetsat klart men tyvärr var det så dammigt att det gick inte att ta kort så det kommer en annan gång :wink:
Ska vänta på värmekranen och byta den innan inredningen ska in igen då det kan bli blött igen om det vill sig illa men annars ska den nog kanske gå genom bes igen.
Avgasröret har jag svetsat ihop igen också
Användarvisningsbild
av päpplet
Här fixar vi med alla bilar samtidigt :lol: Har bokat besiktningstid till på onsdag så nu är det full rulle med den här ett tag framåt :lol:

Började lite fint med att högtryckstvätta av lite mossa och skit som växte på lacken
Bild

Polerat :)
Bild

Precis gnuggat på ett lager vax
Bild

Och slutresultatet :D
Bild

Har som synes kastat på en originalgrill igen och börjat byta hjul på den. Lacken har väl inte riktigt den djupa lystern men den blev då betydligt bättre än innan. Tänkte försöka fjäska riktigt inför besiktningen om det kan hjälpa för sist jag var in med den hängde det gräs i underredet :oops:

Avgassystemet blev färdigsvetsat och värmekranen är förbikopplad så nu ska jag bara in med all inredning igen och få liv i alla lampor sen ska den nog kunna bli godkänd :)
Finns ingen rost på den, bromsarna är helt ok (till och med handbromsen), den läcker inga större mängder olja och stötdämparna är bytta så nu finns det faktiskt hopp :D

Fick då en överraskning när jag var i skuffen och rotade
Bild
vete fan när dom hunnit göra det där :roll:
Vatten påfyllt, inredning monterad och lampor fixade så nu är jag faktiskt riktigt hoppfull att det blir blankt papper :) Har bara fastskruvning av bältet i förarstolen och spänna fläktrem kvar sen är den klar (vart för många lampor som fungerade nu :lol: )
Nybesiktad utan anmärkningar och påpekanden och med beröm för hur fin den är under :D Lite småfix sen ska den ut på annons och säljas

Bild

Bild

Rundade former på en 740 :lol:
Bild

Skulle kanske provat våtslipa andra baklampan så den ser lite bättre ut
Bild

Vart en rätt fin bil till sist. Borde väl duga som vinterbil åt någon tycker jag :)
Bild
  • 1
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18

Sedan kommer frågan om man verkligen beh&ou[…]

Om den är väldigt sönderrostad, kan[…]

Om fabriken inte fungerade med Northvolt som ä[…]

Har nu under några laddningar märkt att[…]