- tis 04 okt 2011, 20:23
#573483
Har inte direkt rådit några framgångar i detta fallet. Bilen startar... efter ett tag, men det är ändå irriterande och man vet ju inte om det blir värre.
Det är precis som, där den brukar starta, när man vridit runt den i 2 sekunder kanske, där bluddrar den till, fast startar inte, sen är den stendöd tills man kirrat i ytterligare en 5-6 sekunder sen startar den. Sen går den hur bra som helst, startar jättelätt igen även fast man stänger av den direkt igen. Kan låta den stå över natten en hel dag också, startar jättelätt då med. Men står den 2-3 dagar i sträck så blir den lika svår att starta igen. Så batteriet är helt uteslutet, för då skulle den inte starta direkt igen när man provar 1-2 sekunder efter man fått igång den en gång. Glödstift är också uteslutet då den gör precis samma sak även fast det är 20 grader ute.
Är det värt att lämna in skitet på Bilia eller är det bara utslängda pengar på en massa nyexaminderade felkodsläsare som byter grejer på känn?
Det är precis som, där den brukar starta, när man vridit runt den i 2 sekunder kanske, där bluddrar den till, fast startar inte, sen är den stendöd tills man kirrat i ytterligare en 5-6 sekunder sen startar den. Sen går den hur bra som helst, startar jättelätt igen även fast man stänger av den direkt igen. Kan låta den stå över natten en hel dag också, startar jättelätt då med. Men står den 2-3 dagar i sträck så blir den lika svår att starta igen. Så batteriet är helt uteslutet, för då skulle den inte starta direkt igen när man provar 1-2 sekunder efter man fått igång den en gång. Glödstift är också uteslutet då den gör precis samma sak även fast det är 20 grader ute.
Är det värt att lämna in skitet på Bilia eller är det bara utslängda pengar på en massa nyexaminderade felkodsläsare som byter grejer på känn?
Volvo 360 GLE -85
Volvo V40 2.0T Blackline -00
Porsche 944 Turbo -86
Porsche 944 S2 -91
Porsche 944 -85
Volvo V40 2.0T Blackline -00
Porsche 944 Turbo -86
Porsche 944 S2 -91
Porsche 944 -85